ליברמן ממשיך לאיים: הדרך היחידה - "מכה קשה על חמאס"

שר הביטחון נועד באוגדת עזה עם בכירי הצבא וחזר שוב על עמדתו ביחס לעימות מול ארגון הטרור בעזה, "מיצינו את כל האפשרויות. כרגע הזמן לקבל החלטות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/10/18 11:11 ז בחשון התשעט

ליברמן ממשיך לאיים: הדרך היחידה - "מכה קשה על חמאס"
ממשיך לאיים על חמאס. השר ליברמן באוגדת עזה, צילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב באוגדת עזה, ולאחר שנפגש עם בכירים בצה"ל הצהיר כי העימות בין ישראל לחמאס הגיע לצומת דרכים והוא על סף פיצוץ.

"ההתרשמות שלי היא שכולם הגיעו להבנה שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך", אמר ליברמן לאחר שנועד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס, מח"טים, מג"דים ולוחמים בגזרת רצועת עזה.

לדבריו, "אנחנו לא מוכנים להשלים עם רף האלימות כפי שאנחנו רואים שבוע אחרי שבוע, וכרגע חייבים להבין גם בצד השני- אנחנו, מדינת ישראל, מערכת הביטחון, עשתה הכל על מנת להגיע למצב של ה-29 במרץ, לפני פרוץ האלימות, בדרכי נועם. גם בהפעלת כוח, גם בשכנועים, גם בשת"פ עם הקהילה הבין לאומית ומוסדות או"ם ועם כל אחד שרק רצה לבוא ולעזור לפתור את הבעיה. מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות".

שר הביטחון חזר על עמדתו, לפיה יש להכות לעלות מדרגה בתגובות צה"ל ולפגוע בראשי חמאס, "בכל הפורומים, גם פה במפגש באוגדת עזה, גם במפגשים עם המטה הכללי, בוועדת חוץ וביטחון וגם בשיחות פתוחות עם התקשורת ועם הציבור. אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ".

ליברמן באוגדת עזה

ליברמן באוגדת עזהצילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

לצד זה, הוא הקפיד לציין כי חובת ההחלטה לא חלה רק עליו, "זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית. כששואלים אותי מה השתנה, מה קרה פתאום, למה דווקא עכשיו, תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון. אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

בהמשך הוא ציטט את דברי ראשי חמאס לפיהם הסיוע ההומניטרי לא יפסיק את מעגל האלימות, אלא רק סיום המצור, "אני חושב שזה הפגם הגנטי של העם היהודי- אנחנו תמיד מנסים לא להקשיב מה אומר הצד השני, וכל הזמן מנסים לפרש את זה אחרת. אני מציע שנקבל את הדברים כפי שהם, כשחמאס אומר 'לא נוותר על הפעלת האלימות על הגדר עד שלא תסירו מצור', צריך לקבל את זה כמו שזה בלי פרשנות".

לבסוף הדגיש השר כי מבחינתו "יש נוסחה אחת ויחידה: שיקום תמורת פירוז. אנחנו ניסינו את כל האפשרויות, אמרתי, אני חושב שאת השלב הזה מיצינו עד הסוף, כרגע צריך לקבל החלטות ואני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות".