ליברמן מודאג: "בקואליצייה יהיו כ-25 חכ"ים חרדים או חרד"לים"

יו"ר ישראל ביתנו ניסה לעורר את בוחריו וטען כי התחזקות המפלגות החרדיות ואיחוד מפלגות הימין צריכה "להדאיג מאוד את הציבור החילוני בישראל. גפני קרוב בדעותיו לשלום עכשיו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/19 14:49 יב באדר ב'

ליברמן מודאג: "בקואליצייה יהיו כ-25 חכ"ים חרדים או חרד"לים"
מנסה להציל את מפלגתו. ליברמן במסיבת העיתונאים, צילום: ללא

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קיים היום (ג') מסיבת עיתונאים בתל אביב, בה הזהיר מפני הרכב הקואליציה שמסתמן בכנסת הבאה.

בקואליציית הימין המסתמנת יהיו קרוב ל-25 חברי כנסת חרדים או חרד"לים", אמר שר הביטחון לשעבר, "שרוצה לקדם את הפיכת ישראל למדינת הלכה. זה משהו שצריך להדאיג מאוד את הציבור החילוני בישראל, אותו ציבור שנושא בנטל, משרת בצבא ובמילואים ומשלם מיסים".

לדבריו, "ישראל ביתנו נותרה מפלגת הימין היחידה שאינה חלק מהתופעה המדאיגה הזו, והמפלגה היחידה שיכולה להיאבק בכפייה הדתית ולבלום אותה. לא נחתום על שום הסכם קואליציוני לפני שנראה מה חתמו עם החרדים. לפני שניכנס נרצה לראות מה הובטח להם, גם בתחום החקיקה וגם בתחום התקציבים. כל שקל שהם יקבלו אנחנו נדרוש את אותו סכום כסף בשביל המיעוט המקופח באמת בישראל".

ליברמן עם ליצמן ודרעי

מוריד את הכפפות לקראת הבחירות ליברמן עם ליצמן ודרעיצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ליברמן תקף את המפלגות החרדיות וטען כי החברים בהן לא באמת אנשי ימין: "ליצמן היה זה שהוביל בזמנו את 'התרגיל המסריח', גפני למרות שהוא פרלמנטר מצוין, בדעותיו הוא קרוב לשלום עכשיו. בזכות קולות ש"ס אושרו בזמנו הסכמי אוסלו. למפלגות החרדיות יש ברית פרלמנטרית עם המפלגות הערביות. רק בימים האחרונים ראינו בוועדת הבחירות המרכזית, כיצד החרדים נמנעו מלהצביע בעד פסילת בל"ד ועופר כסיף".

 יו"ר ישראל ביתנו לא חסך ביקורת גם מהמפלגות שמייצגות את הציונות הדתית: "איחוד מפלגות הימין זו מפלגה חרד"לית שפוגעת בכל המרקם של הדו קיום של החרדים והחילונים. הממשלה וגוש הימין מהווים 68 מנדטים כש-25 מתוכם יהיו חרדים שמאמינים בשינוי חוק השבות ובמדינת הלכה. זה דבר קטלני למדינת ישראל ולקשר שלנו, לזהות היהודית ולקהילה היהודית בארצות הברית".