ליברמן לרמטכ"ל: "כמו שלום עכשיו"

באחד הדיונים שקיים שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן בנושא הטיפול בעזה, לפני התפטרותו, תקף את הרמטכ"ל איזנקוט בפני בכירי צה"ל ואמר: "אני מרגיש כמו בדיון עם הנהלת שלום עכשיו". הרקע לדיון היה המחלוקת לגבי פעולה קרקעית שאליה דחף ליברמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 20:39 כח בכסלו התשעט

ליברמן לרמטכ"ל: "כמו שלום עכשיו"
שר הביטחון לשעבר ליברמן והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

כפי שפורסם הערב (ה') בחברת החדשות, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הטיח ברמטכ"ל גדי איזנקוט לפני כמה שבועות ובטרם התפטר מתפקידו כי הוא מרגיש בדיונים עם צמרת צה"ל "כמו בדיונים עם הנהלת שלום עכשיו". ההתבטאות החריפה הזו נאמרה במהלך דיון על אודות הטיפול בעזה והמדיניות הביטחונית הנדרשת כלפיה.

במהלך הדיון, שהתקיים כאמור לפני כמה שבועות בנוכחות פורום מצומצם, הביע איזנקוט את התנגדותו העקבית לפעולה קרקעית. לדבריו, "אין לה הצדקה משום שאין מה להרוויח מהדבר הזה". ליברמן השיב כי הוא דורש פעולה כזאת, אך איזנקוט התעקש וגובה על ידי קצינים בכירים שנכחו בדיון.

בשלב זה אמר ליברמן: "אני מרגיש פה לפעמים כמו בדיונים עם הנהלת שלום עכשיו". היחסים בין השניים נעשו עכורים לאחרונה, והם התבטאו בחילוקי דעות באשר לסוגיית המנהרות בצפון ובאשר למדיניות הנכונה שיש לנקוט בעזה וכלפי חמאס.

ליברמן הגיב לפרסום: "שר הביטחון היוצא ח"כ אביגדור ליברמן לעולם לא התייחס ולא יתייחס לדיונים צבאיים סגורים וגם לא לשמועות ורכילויות".

גם ראש הממשלה התייחס לפרסום: "אין שום מקום לאמירות מסוג זה, חייבים להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי".