ליברמן: "לחקור את 'בצלם' בחשד להסתה"

שר הביטחון שיגר ליועמ"ש מנדלבליט מכתב ובו דרישה שיפתח בחקירה נגד ארגון השמאל הקיצוני, שקרא ללוחמי צה"ל לא לציית לפקודות העשויות לפגוע במפגינים על הגדר ברצועת עזה, "רואה בחומרה רבה את הניסיון לזרוע חשש ופירוד בקרב לוחמי צה"ל ומפקדיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/04/18 13:50 כג בניסן התשעח

ליברמן: "לחקור את 'בצלם' בחשד להסתה"
דורש לחקור את בצלם. ליברמן, צילום: פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן דרש היום (ראשון) מהיועץ המשפטי לממשלה, שיפתח בחקירה פלילית נגד ארגון 'בצלם' בחשד להסתה וסירוב פקודה.

"אני רואה בחומרה רבה את הניסיון לזרוע חשש ופירוד בקרב לוחמי צה"ל ומפקדיו, בעת שצה"ל מגן על גבולה הדרומי של ישראל מפעולות חבלה ומפרובוקציות המאורגנות על ידי ארגון חמאס, כתב שר הביטחון ליועמ"ש אביחי מנדלבליט.

לדבריו, "גם במצבים המורכבים ביותר, מפקדי צה"ל ולוחמיו  פועלים באופן ערכי וחוקי. הניסיון לחתור תחת המערכת הצבאית ולהנחות את החיילים לפעול אחרת, הוא חמור מאוד".

ליברמן שיגר את המכתב על רקע קריאת ארגון השמאל הקיצוני לחיילי ומפקדי צה"ל שלא להישמע להוראות הקוראות לפגוע במפגינים ליד גדר המערכת ברצועת עזה

שר הביטחון לא אהב את יוזמת הארגון ודרש "לחקור ללא דיחוי את פנייתו של ארגון בצלם ללוחמי צה"ל ומפקדיו. בפרט אבקשך לבחון אם יש בעבירה זו משום עבירה פלילית על-פי סעיף 110 לחוק העונשין (הסתה לאי ציות), הנושאת ענישה מוגברת, בעת שהיא נעברת בתקופה שבה מתנהלת פעילות איבה נגד מדינת ישראל".