ליברמן: "הרבנות צריכה להחליט או שהיא רבנות או שהיא אינקווזיציה"

בפנאל בחירות בנושא "מסורת, יהדות ודמוקרטיה", עם מועמדים ממגוון מפלגות הביעו המועמדים מורת רוח מהתנהלותה של הרבנות הראשית והמוסדות הרבניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/19 21:14 ג באדר ב'

ליברמן: "הרבנות צריכה להחליט או שהיא רבנות או שהיא אינקווזיציה"
ליברמן, צילום: מקסים דינשטיין דניאל אליאור

בכנס היום של ארגון 'עתים' והמרכז למשפט יהודי ודמוקרטי, בנושא "מסורת, יהדות ודמוקרטיה", הביעו המועמדים לכנסת ה-21 ביקורת חריפה כלפי הרבנות והמוסדות הדתיים בכלל. 

יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ טען כי: "30 שנות שלטון חרדי הביאו חילול ה' במערכת שירותי הדת, הביאו סיאוב", והוסיף, "חייבת להיות רבנות ראשית ממלכתית".

ח"כ ליברמן הוסיף על דברי סמוטריץ' ואמר: "רבנות צריכה להחליט או שהיא רבנות או שהיא אינקווזיציה. הרבנות הראשית עברה השתלטות עוינת של חרדים. אף אחד במועצת הרבנות לא מקבל את הרבנות. יש הקצנה חסרת תקדים".

סמוטריץ

סמוטריץ'צילום: מקסים דינשטיין דניאל אליאור

ח"כ מיכל רוזין ממרצ הסבירה כי היא בעד לימודי יהדות בבתי הספר, אך לאו דווקא אורתודוכסית: "אני רוצה יהדות שטובה לכולם. אומרים לי יהדות רק אורתודוכסית - למה? היא עולה לתורה בבת מצווה רפורמית? למה זה רע. מה עדיף, שתעשה "בתמצווש?". 

יו"ר מפלגת זהות פייגלין הביע הזדהות עם נשות הכותל, שהמשטרה אילצה אותן להתפנות מרחבת הכותל בסוף השבוע האחרון בשל התנגדות החרדים: "לכותל אין שום קדושה. זכותו של כל אחד להתפלל איפה שהוא רוצה. אין באמת בעיה בכותל. לא מבין מה הבעיה. שנשות הכותל יתפללו ברחבת ישראל".

פייגלין

פייגליןצילום: מקסים דינשטיין דניאל אליאור

נושא נוסף שעלה לדיון הוא חוק הלאום, שעורר מחלוקת רבה במהלך הכנסת הנוכחית כאשר הדרוזים התנגדו לחוק כפי שחוקק. 

גדעון סער, מס 5 בליכוד הסביר כי: חוק הלאום הוא חוק חשוב בחוקה של מדינת ישראל", ותהה, 
"למה חוק הלאום חוקק רק עכשיו? זה מה שצריך לשאול. יש מקום להכניס לחוק הלאום את השוויון. אין לי התנגדות".