ליברמן: "הצבא הסורי יתעצם מעבר לממדיו הקודמים, אנו ערוכים"

שר הביטחון סייר בגזרה הצפונית עם הרמטכ"ל והתייחס למתיחות מול סוריה: "אנחנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות ואנחנו מוכנים לכל תרחיש"

חדשות כיפה מירב כהן 07/08/18 12:25 כו באב התשעח

ליברמן: "הצבא הסורי יתעצם מעבר לממדיו הקודמים, אנו ערוכים"
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

המתיחות בצפון נמשכת: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (שלישי)  בסיור בצפון כי  "אנו רואים את צבא סוריה שלא מסתפק בהשתלטות על כל השטח הסורי, אלא בפירוש בונה צבא יבשה רחב, חדש, שיחזור לממדיו הקודמים ואף מעבר לזה"

דברי שר הביטחון נאמרו בעת ביקורו בתרגיל שריון ברמת הגולן, יחד עם הרמטכ"ל ומפקד פיקוד צפון. בהמשך הדברים הוסיף כי "אנחנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות ואנחנו מוכנים לכל תרחיש". 

השר ליברמן נשאל גם על הסנקציות באיראן וטען כי "חידוש הסנקציות על איראן זה דבר שמתבקש במיוחד מאלו שנלחמים בטרור. צריך להבין שההסכם האחרון הביא מיליארדי דולרים למשטר האייתולות, שהשתמשו בו לא לטובת האזרחים, אלא לטובת טרור וחתרנות בכל המזרח התיכון"

הרמטכ"ל וליברמן בתדרוך

הרמטכ"ל וליברמן בתדרוךצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שגריר ישראל במוסקבה, גרי קורן, אמר בתדרוך לכתבים רוסיים כי ישראל ורוסיה הגיעו להסכם להבטחת השמירה על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה בגבול ברמת הגולן.

קורן ציין כי ישראל עדיין דורשת יציאה מלאה של כוחות הצבא האיראנים מסוריה. הוא הוסיף כי נכון לעכשיו ההבנות מתקיימות בשטח. הוא הוסיף כי ישראל עדיין דורשת יציאה מלאה של כוחות הצבא האיראנים מסוריה.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון