ח"כ אורן חזן: "אום אל-פחם - קן צרעות ארסי השוכן בלב המדינה"

הלווית המחבל שניסה לדקור שוטר בירושלים ביום שישי האחרון התקיימה באום אל-פחם בקריאות "ברוח ובדם נפדה את פלסטין". ח"כ אורן חזן: "הלווית המחבל מוכיחה שוב עד כמה אום אל-פחם היא קן צרעות ארסי מלא בתולעים השוכן בלב המדינה"

חדשות כיפה גלעד כהן 21/08/18 08:29 י באלול התשעח

ח"כ אורן חזן: "אום אל-פחם - קן צרעות ארסי השוכן בלב המדינה"
"קן צרעות" | אום אל-פחם, צילום: פלאש 90

הלווייתו של המחבל ערבי-ישראלי, תושב אום אל פחם שניסה לדקור ביום שישי האחרון שוטר בעיר העתיקה בירושלים התקיימה באום אל פחם בקריאות המוכרות מהרחוב הפלסטיני: "ברוח ודם נפדה את פלסטין". בעקבות הקריאות אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן: "הוכח כי צריך חילופי שטחים". ח"כ אורן חזן טוען: "לא צריך חילופי שטחים, צריך חילופי אוכלוסיה"

אחרי המראות של הלוויה של המחבל הערבי-ישראלי מאום אל-פחם שר הביטחון צייץ הבוקר (ג') בטוויטר כי "אם אתם שואלים את עצמכם למה אום אל פחם צריכה להיות חלק מפלסטין ולא מישראל? המראות מאתמול של מאות אנשים המשתתפים בלוויית המחבל מעירם עם דגלי פלסטין, וקריאות "ברוח ובדם נפדה את השהאיד", יענו לכם סופית על השאלה. התכנית שפרסמתי לפני הרבה שנים לחילופי שטחים ואוכלוסיות רלוונטית יותר מתמיד."

השר ליברמן

השר ליברמן | מילה זו רק מילהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לעומת שר הביטחון, ח"כ אורן חזן אמר הבוקר (ג') כי ליברמן התבלבל וכי חילופי שטחים זה לא הפתרון אלא חילופי אוכלוסיה. "הלווית המחבל מוכיחה שוב עד כמה אום אל-פחם היא קן צרעות ארסי מלא בתולעים השוכן בלב המדינה. על המנהיגות להוכיח ריבונות, להרוס את בית המחבל, לגרש את משפחתו ולטפל טיפול כירורגי בנגיף הטרור המתפשט בקרבנו."

ח"כ אורן חזן

ח"כ אורן חזן צילום: הדס פרוש פלאש 90

בנוסף, המשטרה הודיעה הבוקר (יום ג') כי תפתח בחקירה בחשד להפרת התנאים שנקבעו להלווייתו של המחבל אחמד מחאמיד מאום אל פחם שניסה לבצע פיגוע דקירה נגד שוטרי מג"ב ביום שישי האחרון ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. כוחות הביטחון ירו בו למוות. המשטרה הגבילה את כמות המשתתפים בהלוויה ל-150 איש, אך בפועל הגיעו כ-1,500 לאירוע ההמוני שבמהלכו נורו זיקוקים בשמי העיר. בעקבות זאת, הודיעה המשטרה כי תחלט ערבות של 50 אלף שקלים מבני משפחת המחבל.