ליברמן בפניה לציבור: שכנעו את הח"כים להדיח את חנין זועבי

שר הביטחון פרסם את עמדת כל נבחרי הציבור, בנוגע ליוזמת מפלגתו להדחתה של חברת הרשימה המשותפת, "לא מצליח להבין למה יעקב ליצמן, יצחק הרצוג ועפר שלח נותנים יד לטרוריסטית הזו". המפה המלאה בפנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/06/18 12:10 כא בסיון התשעח

ליברמן בפניה לציבור: שכנעו את הח"כים להדיח את חנין זועבי
קורא להפעיל לחץ על על הפוליטיקאים. השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קרא היום (שני) לציבור להפעיל לחץ על חברי הכנסת והשרים כדי שיתמכו בהצעתו של ח"כ עודד פורר להדיח את ח"כ חנין זועבי מהכנסת

"המחבלת חנין זועבי", כתב השר ברשתות החברתיות, "נמצאת בכנסת ומקדמת טרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל רק בגלל שחברי כנסת מהמחנה הציוני, יש עתיד והמפלגות החרדיות, מסרבים לחתום על הצעתו של ח"כ עודד פורר להדיח אותה על פי חוק".

ליברמן הוסיף כי הוא "לא מצליח להבין למה יעקב ליצמן, יצחק הרצוג ועפר שלח נותנים יד לטרוריסטית הזו (זה בסדר תמר זנדברג, ממך אין לאף אחד ציפיות). הדבר היחיד הלא דמוקרטי שיש כאן זה מחבלת שיושבת בכנסת ופועלת נגד חיילי צה"ל".

בהמשך הוא צירף קישור לאתר שבו מוצגים כל חברי הכנסת ומהי עמדתם ביחס להליך שבו החל ח"כ פורר. יש לציין כי על מנת להתחיל בתהליך ההדחה יש צורך בחתימתם של 70 חברי כנסת, ומתוכם 10 חברי אופוזיציה.

היוזמה להדחת זועבי

היוזמה להדחת זועביצילום: צילום מחשבון הטוויטר של השר ליברמן

מעיון במפה שאותה יצרו אנשי ישראל ביתנו עלה כי מלבד חברי סיעתם, שהצביעו כולם בעד הדחתה של חברת הרשימה המשותפת, ביתר המפלגות לא בהכרח קיימת תמימות דעים.

בליכוד הוצגו מרבית נציגי מפלגת השלטון כמי שתמכו בהצעה, בעוד יש כמה שעדיין לא  השיבו ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין ועוד מספר שרים. בבית היהודי השיבו כולם כי הם תומכים ביוזמה, למעט השרה איילת שקד וח"כ בצלאל סמוטריץ' שטרם גיבשו דעה.

בכולנו, לצד מתנגדים כמו רחל עזריה ומתלבטים כמו מייקל אורן והשר יואב גלנט, יש את השר אלי כהן  ומירב בן ארי שתמכו, ובסיעות החרדיות מי שהתנגד הם חברי ש"ס, יואב בן צור ויצחק ועקנין, ואילו יתר חבריהם לסיעה ונציגי יהדות התורה עדיין מתלבטים.

ביש עתיד גם כן נרשמה מחלוקת ולעומת יו"ר הרשימה יאיר לפיד וחברי הכנסת יואל רוזבוזוב ומיקי לוי, אחרים כמו עופר שלח, אלעזר שטרן ועליזה לביא הביעו את התנגדותם להדחת חברת הכנסת הערביה.

עמדת חברי הכנסת להליך ההדחה

עמדת חברי הכנסת להליך ההדחהצילום: צילום מסך

מי בעד ומי נגד?

מי בעד ומי נגד?צילום: צילום מסך

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן