ליברמן: "אני מקווה שאנחנו לא הולכים לקראת מלחמה עם איראן"

שר הביטחון התראיין לתחנת רדיות המשדרת בפרסית ונקלטת באיראן ואמר כי "צריך להעריץ את המפגינים האיראנים על אומץ לבם. זה אבסורד להשקיע 14 מיליארד דולר בסוריה, כשאפשר היה לפתור את רוב המצוקות במדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/07/18 16:45 כב בתמוז התשעח

ליברמן: "אני מקווה שאנחנו לא הולכים לקראת מלחמה עם איראן"
השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין היום (חמישי) לתחנת רדיו בשפה הפרסית, הנקלטת גם באיראן, ושיבח את העם האיראני על מאבקו בשלטון

"לעם האיראני יש אינסטינקטים בריאים", אמר ליברמן לתחנת הרדיו 'פאיאם אשראיל', "יש לו הבנה וגם תחושות נכונות. הרי זה אבסורד להשקיע 14 מיליארד דולר בסוריה, כשאפשר היה לפתור באותם כספים את רוב המצוקות האזרחית באיראן".

לדבריו, "צריך להעריץ את המפגינים האיראנים על אומץ לבם, למרות ההבנה שהם עלולים לספוג לא מעט מכות ומעצרים. זאת החלטה אמיצה ביותר".

לאוכלוסייה הצעירה באיראן אמר שר הביטחון, "אין לי ספק שבעיקר אתם, אנשים צעירים שרואים מה קורה בעולם, מה עושה באמת מדיניות כלכלית נכונה, כמו גם הנכונות לשיתוף פעולה בכלכלה, במדע ולאו דווקא בתחום הטרור, איזו תועלת זה יכול להביא לעם האיראני. אני מאוד מעריך את העם האיראני, שלמרות משטר הדיכוי האכזרי- הצעירים מוחים ומביעים את עמדתם. צריך להעריץ אותם על הנכונות הזאת". 

שר החוץ האיראני, מוחמד ג

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריףצילום: Gabriel Petrescu / Shutterstock.com

בהמשך הוא תקף את המשטר של רוחאני ואמר כי "איראן היא מדינה שמקריבה את קיומם של אזרחיה לטובת הטרור והתנועות הרדיקליות במזרח התיכון ולא רק במזרח התיכון. למרות כל הקשיים, למרות האבטלה, למרות המצב הכלכלי, איראן השקיעה עד היום בסוריה כ- 14 מיליארד דולר. בשנת 2018 איראן תוציא 2.5 מיליארד דולר על תמיכה בחיזבאללה, על פעילות בסוריה, על תמיכה בחות'ים בתימן ועל המליציות השיעיות בעירק, וגם על התמיכה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

"רק בתקופה האחרונה מפקד כוח אל-קודס, קאסם סולימאני, הוציא כ-70 מיליון דולר על כל מיני פעילויות ומבצעים לוגיסטיים באזור סוריה. זה אומר משהו על סדר העדיפויות- איפה נמצא האזרח והיכן נמצאת התפיסה הקיצונית המחייבת את המשטר האיראני לתמוך בטרור ובלחימה בכל פינה במזרח התיכון".

בתשובה לשאלה האם ישראל בדרך למלחמה עם איראן,השיב השר כי הוא "מקווה שאנחנו לא הולכים לקראת מלחמה עם איראן. אף אחד לא רוצה מלחמה. אנחנו רוצים כלכלה חזקה, אנחנו רוצים לקדם את המדע, אבל לא נסכים בשום פנים ואופן לסבול נוכחות של כוחות אל-קודס על אדמת סוריה. מול כל ניסיון התבססות צבאית של איראן בסוריה- אנחנו נפעל באופן הכי נחרץ, הכי החלטי". 

לסיום, הוא קרא לעם האיראני "לקחת אחראיות על גורלו, ולא להשאיר זאת בידיים של 'כוח אל-קודס' או של משמרות המהפכה וכל מיני קיצונים שמביאים רק אסונות, סבל, ועוד מלחמות והרוגים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן