ליברמן: אם השקט יישמר נפתח את מעבר כרם שלום

שר הביטחון החליט, לאחר שהתייעץ עם הרמטכ"ל ובכירים נוספים במערכת הביטחון, כי במידה ונצירת האש תישמר ייפתח מעבר הסחורות, "שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/18 16:10 ג באלול התשעח

ליברמן: אם השקט יישמר נפתח את מעבר כרם שלום
ליברמן ואיזנקוט בדיון הערכת מצב באוגדת עזה, צילום: שחר לוי. משרד הביטחון

במידה והשקט ברצועת עזה יישמר, יפתח מחר מעבר כרם שלום. כך הודיע היום (שלישי) שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאחר שקיים דיון הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון

בדיון שנערך בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המל"ל, נציג השב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים, הוחלט כי אם חמאס ויתר ארגוני הטרור ימשיכו בנצירת נשקם, ייפתח המעבר החל משעות הבוקר וכן מרחב הדיג יורחב בחזרה עד למרחק של 9 מייל מהחוף. 

שר הביטחון הבהיר בסיכום הדיון כי "פתיחת מעבר כרם שלום, לאחר שלושה ימים של שקט, נועדה לאותת לאוכלוסיה בעזה כי שמירת השקט היא בראש ובראשונה אינטרס של תושבי עזה".

בתוך כך המגעים על הסדרה ארוכת טווח ברצועת עזה נמשכים כשעל התיווך בין ישראל לארגון הטרור העזתי עמלים שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב והממשל המצרי. אמש פורסם בערוץ עשר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי נפגשו בחשאי בסוף חודש מאי ודנו בנושא המצב ההומנטירי ברצועה וכן בסוגיית החיילים והאזרחים הישראלים החטופים בעזה