ליאור קצב: "ההפרדה בין הפריפריה ליהודה ושומרון - דמגוגיה של השמאל"

מתמודד הליכוד במחוז הנגב מתייחס לפסילת גלעד שרון, "חברי המפלגה לא שכחו מי הוביל את מהלך ההתנתקות". משבח את איילת שקד, "מעריך את המהפכה שעשתה". ובטוח שנתניהו לא יצטרך להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 30/01/19 17:02 כד בשבט התשעט

ליאור קצב: "ההפרדה בין הפריפריה ליהודה ושומרון - דמגוגיה של השמאל"
קצב וראש הממשלה, צילום: ללא קרדיט

הוא עסק בשליחות במוקדים שונים בעולם, היה אחראי על אגף שיבוץ בנות שירות לאומי, כיהן כראש העיר הצעיר בתולדות ישראל והקים משרד עורכי דין, החליט ליאור קצב לקפוץ לזירה הפוליטית ולהתמודד על מקום ברשימת הליכוד מטעם מחוז הנגב והדרום. לשמחתו, מתמודד אחד כבר נפסל, לאחר שמוסדות המפלגה פסלו את מועמדותו של גלעד שרון.

"חברי מרכז הליכוד מצביעים אידאולוגית ויודעים להעריך את מי שנאמן לארץ ישראל ולערכי הליכוד", הוא אומר בראיון ל'חדשות כיפה' ורומז כי פסילת בנו של אריאל שרון נעשתה על רקע תמיכתו בתכנית ההתנתקות.

קצב מעיד על עצמו כעל "איש ארץ ישראל השלמה" ולטענתו, סירב בעבר לשריון במפלגת קדימה שהוצע לו על ידי ראש הממשלה דאז, "חברי הליכוד לא שכחו את מי שהוביל את מהלך ההתנתקות. כשאריאל שרון הקים את קדימה הוא הציע לי מקום ריאלי בעשירייה הראשונה ואני סירבתי ואמרתי לו שאני לא יכול ללכת עם מי שהרים יד על ארץ ישראל. הוכחתי את עצמי כבר אז".

 השרה אילת שקד

מחמיא לשרת המשפטים. אילת שקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

במידה וייבחר למקום ה-26 ברשימת הליכוד לכנסת, השמורה למחוז הנגב, הוא מתכוון לפעול במספר מישורים, "יש להרחיב את ההתיישבות בכל רחבי הארץ ולהחיל את הריבונות הישראלית על כל שטחי המולדת. כאיש הדרום והפריפריה אני מתכוון לפעול לצמצום פערים בחברה הישראלית ולטיפול באוכלוסיות הסובלות ממצוקה".

הנושא השלישי מבחינתו הוא להמשיך את הקו של שרת המשפטים עליה הרעיף מחמאות, "וכמשפטן וכיו"ר הפורום למשילות צריך לוודא על עקרון הפרדת הרשויות. לצערי הרב בית המשפט העליון בשיתוף בג"ץ הרשה לעצמו לחרוג מגבולות הגזרה שלו והתערב בסוגיות פוליטיות ומדיניות ולהתערב במדיניות הממשלה ועבר קווים אדומים. אני מאוד מעריך את המהפכה של איילת שקד ומקווה להמשיך אותה בקדנציה שלי כחבר כנסת".

הבית שנפגע מהרקטה בבאר שבע

משוכנע שבפריפריה מעריכים את ההתיישבות ביו"ש. בית שנפגע מרקטהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על הטענות שעולות מצד גורמים שונים, כאילו אנשי הפריפריה סובלים מכך שתקציבים גדולים מופנים ליהודה ושומרון ולא אליהם הוא אמר כי "מדובר בדמגוגיה מוחלטת של השמאל. גם אנשי הנגב והדרום מבינים את חשיבות ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. אין מחלוקת בין אנשי הפריפריה לאנשי יהודה ושומרון. אחרי היציאה מגוש קטיף, גם אנשי הדרום החלו לסבול מהמציאות הביטחונית. מדובר בחלוקה מלאכותית. אין סתירה בין שני המגזרים האלה".

בנושא מצבו המשפטי של ראש הממשלה הוא טען כי אין כל סיבה שנתניהו יפרוש מתפקידו, גם אם יוגש נגדו כתב אישום, "אני מאוד מקווה שהיועמ"ש יחליט לא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אך חלילה הוא יחליט שכן, החוק מאוד ברור בנושא הזה והוא יוכל להמשיך בכהונתו כראש ממשלה עד שיהיה פסק דין חלוט".

לדבריו, "נתניהו הוא אחד מראשי הממשלה הטובים שהיו למדינת ישראל, מנהיג בינלאומי שזוכה להערכה גדולה בכל רחבי העולם והוביל את המדינה להישגים חסרי תקדים וצריך לחזק את ידיו. מנסים להפיל אותו בדרכים לא דמוקרטיות".