לחץ מימין על נתניהו: קמפיין חדש להחלת הריבונות

"מנהיג גדול מול כל השמאל", תחת כותרת זו יצא פורום מיוחד בליכוד בקריאה לראש הממשלה להעביר את חוק הריבונות כבר בשבוע הבא. מי כיכב על תקן השמאל לצד גבאי, לפיד ואלדד יניב?

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/18 09:39 ד באדר התשעח

לחץ מימין על נתניהו: קמפיין חדש להחלת הריבונות
לחץ מימין להחלת הריבונות. נתניהו בכנסת, צילום: קובי גדעון, לע"מ

גורמים בליכוד החליטו לנצל את המלצות המשטרה בנוגע לראש הממשלה ויצאו היום (שני) בקמפיין חדש שלפיהם מטרתו לחזק את נתניהו ולשכנעו להעביר את חוק הריבונות בתחילת השבוע הבא.

"פורום מתלכדים לריבונות"  הגדיר את נתניהו "כמנהיג גדול מול כל השמאל" ודרש ממנו לאפשר את העברת החוק שיוביל להחלת הריבונות ביהודה שומרון ובקעת הירדן בוועדת השרים לענייני חקיקה שצפויה להתכנס ביום ראשון.

לדברי אנשי הפורום בקרב שרי הועדה יש רוב גדול לקידום החוק ובקמפיין שהשיקו הם ציטטו את ראש הממשלה שאמר בשבוע שעבר כי "מדובר פה במהלך עם השלכות היסטוריות".

עם זאת יש לציין כי נתניהו אמר את הדברים תחת התנאי שהציב והוא שהמהלך ייעשה בתיאום עם הממשלה האמריקני. כמו כן הוא חשף כי שוחח בנושא עם הבית הלבן, אך בהמשך הכחישו בוושינגטון את הדברים.

מודעת הקמפיין

מודעת הקמפייןצילום: פורום מתלכדים לריבונות

מי ייצג את השמאל במודעת הקמפיין החדש?מעבר לפוליטיקאים ואנשי שמאל ידועים כמו יאיר לפיד, אבי גבאי ואלדד  יניב, בחרו אנשי הפורום להביא את צילומיהם של העיתונאים אמנון אברמוביץ', רזי ברקאי, רביב דרוקר, אילנה דיין ובן כספית 

בפורום הדגישו כי הם "מתכוונים להגביר בימים הקרובים את הדרישה לאפשר הצבעה על החוק, תוך לחץ של חברי הפורום על ראש הממשלה ושרי הליכוד כדי שחלון ההזדמנויות ההיסטורי לא יוחמץ, ושהצעת חוק הריבונות תובא להצבעה ביום ראשון הקרוב ללא דחייה נוספת".