לח"כ יוגב יש תכנית שתפתור את מצוקת הדרוזים

על רקע מחאת חוק הלאום קורא ח"כ מוטי יוגב להקים רשות להסדרת היישובים הדרוזיים בצפון בעלות של כמיליארד ₪ בשנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/18 22:58 יד באב התשעח

לח"כ יוגב יש תכנית שתפתור את מצוקת הדרוזים
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

על רקע מחאת הדרוזים בנוגע לחוק הלאום, יוזם ח"כ יוגב תכנית שתסדיר את יישובים הדרוזים בצפון הארץ. בימים האחרונים, על רקע מחאת העדה הדרוזית נגד חוק הלאום, פנה יוגב בימים האחרונים לגורמים בלשכת ראש הממשלה במטרה לקדם רשות שתסדיר את הישובים הדרוזים בצפון. היום פורסם כי ראש הממשלה נתניהו אינו מתכוון לשנות את חוק הלאום, אלא לתת מענה ל"צורכי הדרוזים", כפי שמציע יוגב. 
לפי תכנית יוגב, תוקם רשות שתסדיר את הישובים הדרוזים בצפון. הרשות תקדם תכניות סטטוטוריות, תקדם פיתוח שכונות ומגרשים על אדמות מדינה או הסדרה במקום תביעת הבעלות. לפי ההערכות, עלות התכנית צפויה להגיע לכמיליארד ₪ בשנה. 
תכנית יוגב נולדה כתוצאה מכינוס שדולת הצפון, שהתקיים כבר לפני כארבעה חודשים, בו השתתפו כל חברי הכנסת הדרוזים, ראשי רשויות ומועצות מהצפון, יו"ר ועדת התכנון וגורמים רבים. שדולה זאת הולידה פניות לראש הממשלה והשרים, פגישות עם ראש המטה לביטחון לאומי במטרה להוציא לפועל הקמתה של רשות זאת. בפגישות אלו נכח גם ראש העדה הדרוזית שייח אמין טריף. 
כאמור, בימים האחרונים פנה ח"כ יוגב לגורמים שונים בלשכת ראש הממשלה על מנת לזרז את הקמתה של רשות זאת – על רקע המחאות של חוק הלאום. 
יוגב אמר: "זה הדבר המשמעותי ביותר לחיזוק העדה הדרוזית היקרה לנו וישוביה בישראל".
בנוגע למחאה הדרוזית על חוק הלאום, אמר יוגב כי "יש גורמים שמתסיסים את העדה הדרוזית. החוק לא בא בשום פנים ואופן לפגוע בעדה הדרוזית, אלא להבהיר מהי מדינת ישראל. אם יהיה צורך, נתקן ונביע את השותפות שוות הזכויות של הדרוזים במדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן