"לזה קוראים שילוב תורה ואקדמיה?": סטודנטים בבר אילן נגד האוניברסיטה

מאות סטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן חתמו על עצומה הדורשת מהנהלת האוניברסיטה לבטל כנס בנושא 'נישואים פתוחים'. "לא מובן איך אוניברסיטה שמצהירה על עצמה כבעלת זיקה לתורה ומסורת מקיימת כנס כזה". בר אילן: "הכנס אינו מיועד לעודד את התופעה"

חדשות כיפה גלעד כהן 10/01/19 21:05 ד בשבט התשעט

"לזה קוראים שילוב תורה ואקדמיה?": סטודנטים בבר אילן נגד האוניברסיטה
""דורשים מהאוניברסיטה לבטל את כנס הניאוף" | אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

פרסום ראשון ב'חדשות כיפה': מאות בוגרי אוניברסיטת בר אילן וסטודנטים בהווה, חתמו על עצומה כנגד כוונת האוניברסיטה לארח כנס בנושא "נישואים פתוחים" שאמור להיערך בחודש הבא. בקריאה שהתפרסמה בעניין נכתב: "לצערנו אוניברסיטת בר אילן החליטה להצטרף לאג'נדות קיצוניות שמנסות לפרק את התא המשפחתי. בחודש הבא יתקיים באוניברסיטה כנס למטפלים בנושא פוליאמוריה לפיו נישואים פתוחים וזוגיות מרובת בני או בנות זוג הם מודל נכון למשפחה. הצטרפו אלינו בדרישה מהאוניברסיטה לבטל את הכנס המזעזע הזה!".

העצומה הופצה בתוך ימים בקבוצות הוואטסאפ של הסטודנטים באוניברסיטה והנושא עלה לדיון ברחבי הקמפוסים. מאות סטודנטים חתמו עליה וחתימות נוספות ממשיכות להיאסף. בסיום ההחתמה נשלחה העצומה, בצירוף מכתב, להנהלת האוניברסיטה וכן לרקטור האוניברסיטה.


להורדת הקובץ

ש"ב, סטודנט בבר אילן ומיוזמי העצומה, מסר: "לא מובן לי איך אוניברסיטה בישראל בכלל וכזו שמצהירה על עצמה כבעלת זיקה לתורה ומסורת בפרט, מקיימת בשעריה כנס כזה. בלי כל מכבסת המילים, מדובר פה ב'כנס ניאוף' שנותן לגיטימציה לעיוות מוסרי ולעבירה חמורה מעשרת הדיברות ומציג אותה כדבר חיובי. זו בושה וחרפה! ניאוף הוא ניאוף בין אם נעשה בהסכמה ובין אם לא. מדובר פה בקריאה לשחרר כל רסן מוסרי ויהודי ולהתמכר לפנטזיות היצר הרדודות ביותר, ולא פחות חמור - להרוס לחלוטין את ערך המשפחה. 

לזה קוראים שילוב תורה ואקדמיה? אנו דורשים בכל תוקף מהאוניברסיטה לעצור את החרפה הזו, לבטל באופן מיידי את 'כנס הניאוף', ולהכריז כי היא מחזקת את ערך המשפחה בישראל ולא נותנת ידה לכל מיני המצאות כנגד המוסר, התורה והמשפחה".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר ל'חדשות כיפה': "הכנס המקצועי, כפי שעולה משמו, עוסק בסוגיות טיפול ואינו מיועד לעודד את התופעה. מדובר בתופעה חברתית חדשה אשר מעוררת הדים ומעסיקה את אנשי המקצוע. בית הספר לעבודה סוציאלית, הקשוב לשטח ואחד היחידים העוסק בהכשרת מטפלים מיניים מזה 12 שנה, סבר שיש צורך להתייחס לנושא. על אף היותו של נושא זה שנוי במחלוקת , מארגני הכנס סבורים שהוא דורש דיון מקצועי המבוסס על ידע ומחקר קליני.

האקדמיה במהותה עוסקת רבות בסוגיות חברתיות שנויות במחלוקת. אנו עושים את זה במגוון תחומים ואין בעצם הדיון נקיטת עמדה כל שהיא. כללי החופש האקדמי והאחריות שלנו כמוסד אוניברסיטאי מחייבים את החוקרים והמרצים שלנו להיות עם יד על הדופק ולשאול שאלות. גם אם התשובות יהיו מורכבות. מידת ההשפעה שלנו על החברה והעולם כולו מבוססת על יכולות אלה. עם זאת אנו קשובים גם לאחרים מתוך רצון לנהל דיאלוג מכבד. לאחר פרסום תוכניית הכנס התקבל משוב לפיו תכני הכנס דורשים מבט נוסף.

בחנו מחדש בשיתוף עם מארגני הכנס את ניסוח התוכניה ועדכנו את הנוסחים ורשימת המרצים, במטרה לשקף את הפן המקצועי באופן מדוייק יותר.על מנת לוודא שיתקיים דיון מקצועי בלבד, ובשל רגישות הנושא ,מאושרת כניסה אך ורק לאנשים העוסקים בתחום, והינם מטפלים מיניים בהכשרתם ולא תותר כניסה לקהל הרחב. אנו מקדמים בברכה את המשוב. מצורפת הזמנה מעודכנת". תגובת אוניברסיטת בר אילן.