לוחמי נצח יהודה נגד לוחמי מג"ב: עימות אלים בין הכוחות

עימות אלים התפתח בין לוחמי נצח יהודה ללוחמי מג"ב כאשר הלוחמים מהגדוד החרדי מחו על הפינוי הכוחני של תושבים בבית אל שבאו להפגין נגד הפרצה בגדר היישוב

חדשות כיפה מירב כהן 16/12/18 09:12 ח בטבת התשעט

לוחמי נצח יהודה נגד לוחמי מג"ב: עימות אלים בין הכוחות
צילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

עימות אלים בין שוטרי מג"ב לחיילי נצח יהודה התפתח אמש (שבת) כאשר כוחות מג"ב פינו בכוח מפגינים מהיישוב בית אל, שמחו נגד הפרצה בגדר. חיילי נצח מחו נגד חיילי מג"ב על האלימות כלפי התושבים, כל החל עימות אלים בין הכוחות בשטח.

אמש (שבת) הגיעו תושבי בית אל למחות נגד הפרצה בגדר ביישוב, דרכה נכנס המחבל שפצע קשה את החייל ששמר בעמדה סמוך לפרצה. כוחות מג"ב פינו את המפגינים בכוח. על פי עדי ראייה הכוחות השתמשו בכוח מופרז כלפי התושבים. 

לוחמי נצח יהודה ששומרים ביישוב, התרעמו על הפעלת הכוח כלפי התושבים והחלו להתעמת עם חיילי מג"ב. תגובת הלוחצים התפתחה לעימות קשה בין כוחות מג"ב ללוחמי נצח יהודה. עדי ראיה סיפרו שהמגב"ניקים התנפלו על שני חיילים ועיכבו אותם באלימות ולקחו את נשקיהם.

https://twitter.com/carmeldangor/status/1074072615550140418

 עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עצמה יהודית קורא לחקור את שוטרי משמר הגבול שהיו מעורבים באירוע, ואף להעמידם לדין על התנהלותם ועל התערבותם במקצועיות עבודתם של חיילי נצח יהודה. 

לדבריו, "לא אחת שוטרי מג"ב מנצלים לרעה את סמכותם וחורגים מתפקידם, אלא שאירוע זה הוא בבחינת חציית קו אדום בהתנהלותו המחפירה של מג"ב, אם עד כה חשבנו כי נראה את שוטרי מג"ב מתנכלים למתיישבים היהודים, כפי שהם עושים לא אחת ולא שתיים, הרי שמאמש אנו עדים להתנכלות חדשה: התנכלותם של שוטרי מג"ב לחיילים אשר חבריהם לשירות הצבאי נרצחו זה עתה, וכל פשעם היה סיוע למתיישבים הגיבורים שמחו על אותו רצח". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בפעילות הלילה של שוטרי מג"ב בפאתי רמאללה, התקיימה הפגנה בלתי חוקית של כ-50 מתיישבים. במסגרת ההפגנה נעצרו 3 חשודים אשר יידו אבנים לעבר בתים פלסטינים. לאחר שנעצרו, הגיעו לעבר כוחות מג"ב 2 חיילים שמשרתים באזור בניסיון לשחרר את העצורים. שוטרי מג"ב העבירו את החיילים להמשך טיפול של מפקדיהם", והוסיפו, "תחקור משותף של האירועים בשטח נמשך ע״י מפקדי צה״ל ומג״ב."

.