לוהט בדרום: 9 שיגורים, חילופי אש עם חמאס וקצין צה"ל פצוע

כיפת ברזל יירטה שיגור אחד והשאר נחתו בשטחים פתוחים. קצין צה"ל שנפגע מירי צלף בדרום הרצועה נותח בבית החולים סורוקה ומצבו השתפר. חמאס העלה את רמת הכוננות שלו ואיים בתגובה חריפה נגד ישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/18 07:50 יד באב התשעח

לוהט בדרום: 9 שיגורים, חילופי אש עם חמאס וקצין צה"ל פצוע
תמונת ארכיון. נפילה במועצה האזורית אשכול, צילום: ביטחון אשכול

הפסקת האש שהושגה בשבת האחרונה נראית כבר כזיכרון רחוק, לאחר שמהלך הלילה והבוקר (חמישי) רקטות לכיוון ישראל. לא דווח על נפגעים או על נזק. קצין צה"ל נפצע במהלך חילופי אש בין צה"ל לחמאס באורח בינוני עד קשה.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב ושדות נגב. שיגור אחד יורט על ידי סוללת כיפת ברזל ושמונה אחרים נחתו ככל הנראה בשטחים פתוחים.

עוד לפני לכן, באירוע בו ניסה צה"ל להרחיק ילדים מהגדר בדרום רצועת עזה באמצעות ירי, פתח צלף פלסטיני באש כל הכוחות ופצע קצין צה"ל. הוא הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הוגדר מצבו בינוני עד קשה. "הפצוע פונה לחדר הטראומה כשהוא סובל מפצע ירי חודר באזור הבטן ובית החזה", אמר מנהל מחלקה כירורגית ב' בסורוק, פרופ׳ ג'ילברט סבג וציין כי הקצין "הועבר לחדר ניתוח ומצבו מוגדר כעת בינוני".

הבוקר, הודיע חמאס, באמצעות זרועו הצבאית 'גדודי ע-אדין אלקסם, כי הוא העלה את רמת הכוננות שלו לדרגה המקסימלית. בנוסף איימו אנשי ארגון הטרור כי יגבו מישראל "מחיר כבד" על פעולותיה.