לוד: הגרעין התורני הכתיב את אופי אירועי יום העצמאות

הגרעין התורני בלוד הצליח להשפיע על טקסי יום הזיכרון ויום העצמאות, שיותאמו לציבור הדתי בעיר. המשמעות: ביום העצמאות יופיעו זמרים גברים בלבד

חדשות כיפה אורי פולק 05/05/11 00:00 א באייר התשעא

לוד: הגרעין התורני הכתיב את אופי אירועי יום העצמאות
יחצ הגרעין התורני לוד, צילום: יחצ הגרעין התורני לוד

הגרעין התורני בלוד רשם הצלחה נוספת: חברי הגרעין הוזמנו לוועדה הקרואה שקבעה על אופיים של טקסי הזיכרון והעצמאות שיתקיימו בשבוע הבא. בזכות שיתוף הפעולה עם הגרעין, הטקסים כולם הותאמו גם לצרכי הקהילה הדתית לאומית הגדולה בעיר.

חברי הגרעין דרשו כי בטקסים העירוניים יופיעו רק זמרים גברים. את הופעת הפתיחה של יום העצמאות יפתח סולן להקת "אוף שימעחס", הזמר ישי לפידות. בנוסף לכך תנועות הנוער הדתיות בעיר ("עזרא" ו"בני עקיבא") ישתתפו בטקסי הדגלנות בבימת ההופעות ויהיו חלק משמעותי מסדר ההופעות העירוני, להבדיל מרוב הערים בישראל, בהן מתקיימים שני אירועים שונים ל"בני עקיבא" וליתר הציבור.

נחושים להצלחה (צילום: הגרעין התורני לוד)



מנכ"ל הגרעין, שילה אדלר, טוען כי "שיתוף הפעולה בין הגרעין התורני בעיר לבין העירייה בחגיגות יום העצמאות, הוא חלק ממארג שלם של פעולות שהגרעין עושה בעיר יחד עם כלל הגורמים. אנחנו פועלים יחד על כלל העיר בנושאי חינוך, רווחה, ערכים ועוד הרבה פעילויות כולל הפעלת אחד המתנ"סים בעיר. לכן זה היה מובן מאליו שגם בטקס יום העצמאות ישתפו אותנו בהכנת האירוע כי אנחנו רואים את עצמנו, וכך גם העירייה רואה אותנו, כשותפים מלאים בפעילות העירונית".

בגרעין התורני לא חושבים שהם "משתלטים" על אורח החיים של הציבור בעיר. "אנחנו פועלים מתוך העיר וכחלק מהעיר וזה מתבטא בכלל הפעילות הענפה שלנו", טוען אדלר. הוא מסביר כי העירייה מצאה באנשי הגרעין "שותפים טבעיים". אמנם לא משתלטים, אך בהחלט משפיעים - שכן חברי הגרעין יהיו מפיקי האירוע ביום העצמאות, הן בפן הלוגיסטי והן במשמעות התוכנית. "הגרעין לא נמצא בעמדה של נתינת עצות והוראות אלא הוא זה שבעצמו מוציא לפועל יחד עם העירייה וגורמים נוספים את הטקס. זה מקום אחר של עשייה משותפת ולכן כולם רואים בנו חלק מהעיר ולא גורם שמשתלט מבחוץ", אומר אדלר.