לגרש את אנשי הוואקף? איומו של ח"כ גליק על ירדן

חבר הליכוד התייחס לכוונת ירדן שלא לחדש חלקים מהסכם השלום עם ישראל ואמר: "קראתי לנתניהו להודיע למלך ירדן כי אם הם יפעלו עצמאית, נחיל את הריבונות הישראלית המלאה במקום הקדוש לנו הר הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/18 18:31 יד בחשון התשעט

לגרש את אנשי הוואקף? איומו של ח"כ גליק על ירדן
ח"כ גליק בהר הבית, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

ח"כ יהודה גליק מהליכוד התייחס היום (שלישי) במליאת הכנסת לכוונת הירדנים שלא לחדש חלק מהסכם השלום עם ישראל, והודיע כי קרא לראש הממשלה לגרש בתגובה את אנשי הוואקף מהר הבית

"שר החוץ הירדני", ציין גליק, "אמר אתמול כי הממשלה הירדנית קיבלה החלטה שלא לחדש את הנספחים להסכם השלום שנחתם ב-1994 בהתאם לנוסחם ולחוק".

עוד הוא ציטט את השר ואמר כי "המהלך משרת את האינטרסים הירדניים, ציין, ואם יהיו לחצים על ירדן המלך יידע להתמודד איתם. פעלנו על פי חוק ויש לנו את הכלים להגן על האינטרסים שלנו".

לדבריו, "אכן לירדן יש חוק ואינטרסים. גם מדינת ישראל היא מדינה עצמאית ויש לה חוקים ואינטרסים. קראתי היום לראש הממשלה לפעול בהתאם לאינטרסים שלנו ולהודיע למלך ירדן כי אם הם יפעלו עצמאית בהתאם לאינטרסים שלהם גם אנו נפעל בהתאם לאלו שלנו ונשלח את אנשי הוואקף שישראל בנדיבותה מאפשרת להסתובב בהר הבית חזרה לירדן ונחיל את הריבונות הישראלית המלאה במקום הקדוש לנו הר הבית".