דתייה ביקשה להיכנס לימית 2000 בבגד ים צנוע וסורבה: "זכיתי להתייחסות משפילה"

יערה קלמנוביץ' בסך הכל רצתה לבלות עם בנותיה בפארק המים "ימית 2000", אלא שאז היא גילתה שלאישה דתיה בבגד ים צנוע הדבר אינו פשוט כל כך: "אני חושבת שאם מקום ציבורי נוהג ככה החברה שלנו כולה הופכת לאלימה יותר, גזענית ומפלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/22 17:11 כז בסיון התשפב

דתייה ביקשה להיכנס לימית 2000 בבגד ים צנוע וסורבה: "זכיתי להתייחסות משפילה"
פארק מים, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

נשים רבות, מסורתיות ודתיות, מקפידות על לבוש צנוע גם בחוף הים, בברכות ופארקים השונים בהם ישנם מתקני מים. הביקור של יערה קלמנוביץ' בפארק המים "ימית 2000" השוכן בחולון, התחיל והסתיים בעוגמת נפש גדולה.

בסוף השבוע שעבר הגיעה קלמנוביץ' לפארק המים יחד עם בנותיה וחברים נוספים. קלמנוביץ' כתבה בחשבון הפייסבוק שלה, כי כבר בכניסה לספא-פארק המים נאמר לה שלא תוכל להיכנס כיוון שהיא לובשת בגד ים ארוך וצנוע העשוי ככל בגד ים מבד לייקרה. "גברים ונשים רבים נכנסו ויצאו, חלקם עם מכנסי בד או כיסוי בד אחר. לגביהם התעלמתם", כתבה קלמנוביץ'. 

יערה קלמנוביץ

יערה קלמנוביץ' בבגד הים הצנוע | צילום: אורי קלמנוביץ׳, יער הקקאו

"כל היוצאים מהמתחם ניגשו אלי לומר לי כמה אני צודקת וכל הכבוד שאני לא מוותרת"

"אני זכיתי להתייחסות מבזה, משפילה, מעליבה, תוך צעקות והזעקת עוד ועוד מאבטחים (חמושים).  אתם לא מכירים אותי, אבל אני בנאדם קצת מסובך, רודפת צדק כזאת. כשאני רואה אפליה, עושק או ניצול כל המערכות שלי מזדעקות. אחד המאבטחים (דווקא בחור נחמד) ניסה לומר שזאת לא אפליה נגד דתיות כי גם נשים ערביות עם בגד ים צנוע הם לא מכניסים".

קלמנוביץ' הסבירה את טענתה: "לא מפלים אף אחת או אחד בכניסה למקום ציבורי כאשר הכניסה שולמה ואין כל הצדקה חוקית לאפליה". 

יערה, כך לדבריה, התעקשה להישאר במתחם. "ארגנתם לי מנהלת שניסתה לשכנע אותי לצאת איתה החוצה בבקשה רק כדי לדבר כמה מילים ואז אוכל לחזור (אם אוכל לחזור למה מראש לא אפשרתם לי להיכנס?).  קלמנוביץ' לא השתכנעה. בפוסט היא ציינה כי רבים מהמבלים במתחם באו לסייע לה לנסות ולשכנע את המאבטחים שהיא בסדר. "בינתיים צילמתי עוד ועוד סרטונים של נשים דתיות שסירבתם בתוקף לאפשר להן להיכנס כי בגדי הים שלהן ארוכים מידי. כל היוצאים מהמתחם ניגשו אלי לומר לי כמה אני צודקת וכל הכבוד שאני לא מוותרת".

לסיום היא כתבה: "אני חושבת שאם מקום ציבורי נוהג ככה החברה שלנו כולה הופכת לאלימה יותר, גזענית ומפלה. לכן חשוב היה לי לכתוב את הדברים. שהלוואי שתגיבו ותשנו את דרך ההתנהלות.
ואם הייתם פה איתי היום, אשמח אם תגיבו ותתארו את ההתרחשויות מנקודת מבטכם".

ביקשנו תגובה מימית 2000 אך טרם התקבלה.