"לבטל את התודעה היהודית במערכת החינוך"

הסופר ואיש השמאל, א.ב. יהושע, קרא להתחיל מהלך במערכת החינוך, אשר במסגרתו יתרגלו התלמידים לומר "ישראלי" במקום "יהודי" ו"פלסטיני" במקום "ערבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/18 14:57 יח בטבת התשעט

"לבטל את התודעה היהודית במערכת החינוך"
לא רוצה תודעה יהודית. יהושע, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

הסופר והמחזאי, א.ב יהושע, קרא היום (רביעי) בכנס למדיניות בחינוך באוניברסיטה הפתוחה ברעננה למערכת החינוך לבטל את הקניית התודעה היהודית לטובת זו הישראלית. כך פורסם ב'כאן'

יהושע, הנמנה עם חוגי השמאל, טען כי "יש להרגיל את הלשון להגיד ישראלי במקום יהודי, ולהגיד פלסטיני במקום ערבי". בכך הוא עמד לצדם של אלה הטוענים כי קיימת הדתה במערכת החינוך וכי יש למצוא לה אלטרנטיבה.

כזכור, לפני כשנתיים הצהיר הסופר כי הפסיק לתמוך בחזון שתי המדינות. "האמונה שלי בפתרון שתי המדינות נמוגה", כך פורסם במקור ראשון, הפתרון הזה בלתי אפשרי. לחמתי בעדו בחמישים השנים האחרונות, אבל צריך להסתכל במציאות. אנחנו משלים את עצמנו. אי אפשר לעקור 450 אלף מתנחלים משטחי C. את ירושלים אפשר לחלק? מישהו יכול לקבוע היום גבול בינלאומי בתוך העיר?".

בהמשך, בראיון לגלי צה"ל, הביע את תמיכתו בתכנית הסיפוח של השר נפתלי בנט, "לתת למאה אלף הפלסטינים שיושבים עכשיו בשטח C תושבות כמו לתושבי ירושלים על ידי כך אתה משדרג את מעמדם ואתה נותן להם ביטוח לאומי ודמי אבטלה, אתה מוריד את דרגת הממאירות של הכיבוש בשטח C".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן