לא שותקת: תקיפה ישראלית בסוריה

בתגובה לחדירת המל"ט הסורי לישראל, תקף צה"ל שלוש מטרות צבאיות סוריות, "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו". צפו ברגעי ההפצצה

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/07/18 07:27 כט בתמוז התשעח

לא שותקת: תקיפה ישראלית בסוריה
תמונת ארכיון. מטוס קרב, צילום: פלאש 90. עופר צידון

צה"ל תקף הלילה (חמישי) בסוריה שלוש עמדות צבאיות, זאת בתגובה לחדירת מל"ט סורי לשטח ישראל מוקדם יותר במהלך אתמול.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ניסיונות הפרת הריבונות של מדינת ישראל ויפעל כנגד כל ניסיון לפגיעה באזרחיה. כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו".

בנוסף הבהירו בצבא כי הם נמצאים במוכנות גבוהה לכל תרחיש וכי הם ימשיכו "לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

מפקדת סוללת פטריוט שהשמידה את המל"ט, סרן אור נעמן, התייחסה לאירוע ואמרה כי הם פעלו "בצורה מקצועית, בלי הססנות וההצלחה הייתה מלאה. היינו במגע רציף כל הזמן על המטרה. אני גאה מאוד בחיילי הסוללה".

גם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ', שיבח את אנשי הסוללה ואמר כי לאחר התחקיר הצה"לי, "ניתן לקבוע כי מפקדי ולוחמי הסוללה פעלו באופן מקצועי, תוך חתירה למגע והביאו לתוצאה מבצעית איכותית. מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ערוך לכל אורך גבולות המדינה ואירוע זה מצטרף לאירועים בשבועות האחרונים בהם לוחמי כיפת ברזל יירטו איומים תלולי מסלול בדרום הארץ. בעת הזאת אנו נדרשים לשמר דריכות ומוכנות לכל תרחיש, בכל זירה".