ערה ומוכנה: הערב ייתכן שלג בירושלים 

כשבצפון החל להיערם שלג, בירושלים מתכוננים למערכת חורפית סוערת הצפויה הלילה, גשם רב ואולי אף שלג בבירה

חדשות כיפה גלעד כהן 08/01/19 15:47 ב בשבט התשעט

ערה ומוכנה: הערב ייתכן שלג בירושלים 
שלג בירושלים כבר הלילה?, צילום: פלאש 90

ערה ומוכנה: עיריית ירושלים הודיעה כי היא ערוכה למזג האוויר הסוער ביממה הקרובה ואף לשלג. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון הנחה את אגפי העירייה להיערך לקראת מזג האוויר החורפי.

על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בלילה שבין שלישי לרביעי צפויה מערכת חורפית, בדגש על כמויות רבות של גשם, רוחות חזקות של כ- 90  קמ"ש טמפרטורות נמוכות וייתכן גם שלג מעורב בגשם שלא ייערם.

בעירייה אומרים כי מטה החירום העירוני משלים את היערכותו למזג האוויר, גם במידה ומזג האוויר יקצין מעבר לתחזית. עוד ממליצים בעירייה לשמור על בטיחות, להיערך למזג האוויר הסוער ולהישמע להנחיות שיופצו בתקשורת. במידה וירד שלג העירייה ערוכה לטיפול בו.

"התושבים ובעלי עסקים  מתבקשים לשמור על הניקיון, להקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז. יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות." אומרים בעיריית י-ם.

בעירייה ממליצים לבדוק תקינות מערכת החימום-בעיקר אלה המחייבות אוורור. לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), וכמו-כן לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. השירות הווטרינרי יפעל 24 שעות ביממה לרווחת בעלי החיים בעיר. תאי הכלובים בתחנת ההסגר העירונית מחוממים 24 שעות ביממה וניתנת תוספת מזון לחתולים ולכלבים על מנת לסייע להם להתמודד עם מזג האוויר החורפי. לבעלי כלבים וחתולים מומלץ לשמור עליהם במקומות יבשים ומוגנים מפני רוחות ומתן תוספת מזון של עד 30%, כך יוכלו לשמור על חום גופם גם בקור הצפוי. בעת הפעלת מערך החרום העירוני ניתן יהיה לקבל מידע באתר האינטרנט העירוני, בעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים ובכלי התקשורת.