לא עוזב את העיר: למרות ההצהרות לפיד כמעט אינו ישן בירושלים

כלקח מהביקורת שהופנו כלפי קודמו, הצהיר לפיד ערב כניסתו למשרד ראש הממשלה כי יעבור להתגורר במעון הרשמי בירושלים | הנתונים מוכיחים כי בחודש שעבר מאז כניסתו לתפקיד, לפיד העביר לילות ספורים בלבד בבירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/22 10:16 כה בתמוז התשפב

לא עוזב את העיר: למרות ההצהרות לפיד כמעט אינו ישן בירושלים
מעון ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז מונה לתפקיד ראש ממשלת המעבר, העביר יאיר לפיד לילות בודדים בלבד במעון בירושלים ואת רובם המוחלט של הלילות הוא מעביר בביתו שברמת אביב - כך פרסם היום (א') מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של כאן 11.

לאחר שקודמו של לפיד בתפקיד - ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ספג ביקורת חריפה על בחירתו להמשיך לגור בביתו הפרטי שברעננה וכן על השימוש המופרז בכספי ציבור לצורך התאמת ואבטחת הבית למגורי ראש ממשלה, התחייב לפיד, עם כניסתו לתפקיד, שיתגורר בירושלים. לצורך כך הוכשרה "וילה סלאמה" - מתחם מגורים מפואר הסמוך למעון הרשמי שברחוב בלפור, שנותר שומם ומוזנח מאז עזב אותו ראש הממשלה לשעבר נתניהו ומשפחתו, ולטענת גורמים ביטחוניים - אינו ראוי למגורים. 

יאיר לפיד במטוס, ארכיון

יאיר לפיד במטוס, ארכיון צילום: משרד החוץ

בחודש מאז מונה לתפקיד העביר לפיד פחות מרבע מהלילות בירושלים

אך היום נחשף כי בפועל, העביר לפיד רק לילות בודדים בבירה ובחודש שעבר מאז מונה לתפקיד ראש ממשלת המעבר, העביר פחות מרבע מהלילות בבירה. את רוב הלילות מעביר לפיד בביתו הפרטי שברמת אביב והוא נשאר ללון בבירה רק כאשר הוא נזקק לשירותי לינה בירושלים באופן חריג.

גורמים בקולאציה: "פגיעה בממלכתיות ובזבוז כספים"

גורמים בקואליציה טוענים כי לפיד בוחר להעביר את רוב הימים במשרד ראש הממשלה שב"קריה" תל אביב, לנהל ממנו את סדר יומו ואף את ישיבות המממשלה. לטענת אותם גורמים למעבר ראש הממשלה מבירת ישראל לתל אביב יש השלכות לא רק בהיבט הפגיעה בממלכתיות ובלאומיות. לצורך המעבר נדרשות התאמות בטחוניות וארגוניות רבות הממומנות מכספי משלם המיסים. בנוסף לכך שכניו של ראש ממשלת המעבר נאלצים לסבול את עול מגורי ראש הממשלה במקום שאינו מותאם לכך.