"מעולם לא אישרנו העמדת דוכנים שאינם כשרים"

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, יצא נגד קיומו של פסטיבל בעיר שבו מוגש אוכל שאינו כשר. על הטענה לפיה הענקת הכשרות לדוכנים הכשרים מהווה גושפנקא לאירוע כתב: "לא נאמר לנו שיש מימון ציבורי ליריד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 21:24 כ בתמוז התשעח

"מעולם לא אישרנו העמדת דוכנים שאינם כשרים"
הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פסטיבל האוכל "אוטואוכל" יצא הערב (ג') לדרך בירושלים. הפסטיבל יתקיים לאורך החודשים יולי ואוגוסט, ויציע לציבור מבחר מנות שף ממסעדות בבירה. בין היתר ישתתפו באירוע כמה מסעדות שאינן כשרות, שיגישו בדוכניהן מזון לא כשר.

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן פרסם הערב מכתב נגד קיומו של הפסטיבל, שבו כתב: "עם פתיחת פסטיבל האוכל בגיא בן הינום ההנו מבקשים להודיע כי מצטערים אנו מאוד על כי לא נענו לבקשותינו החוזרות ונשנות שלא לשתף בפסטיבל דוכני אוכל שאינו כשר". 

הרב התייחס לטענה לפיה הענקת הכשרות לדוכני האוכל הכשרים בפסטיבל מהווים כביכול גושפנקא לקיום האירוע, וכתב: "יש לדעת כי לא נאמר לנו שיש מימון ציבורי ליריד, והיה נראה שמדובר על עסק של יזם פרטי. אנו מצדנו מעולם לא אישרנו את העמדת הדוכנים שאינם כשרים, ומכל מקום קבענו את התנאים הנדרשים לאישור הכשרות בדוכנים הכשרים, כולל הדרישה על הפרדה גמורה מן הדוכנים שאינם כשרים". 

לפי הפרסום של הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), שמתוקצבת ברובה על ידי משרד ירושלים ומורשת, הפסטיבל יכלול "מתחם בילוי חדש שיפעל במהלך הקיץ בעיר. רכבי אוכל צבעוניים יחנו בגיא בן הינום ויציעו למבלים מבחר ממנות השף של המסעדות שעושות את הסצנה הקולינרית בבירה. לאורך כל יולי-אוגוסט, מדי שבוע, בימים שלישי עד חמישי, בין השעות 18:00 ל-23:00, יתארחו שלוש מסעדות חדשות ויציעו מנות שף מתחלפות במחירים שינועו בין 25 ל-35 שקלים למנה".

בין המסעדות שישתתפו באירוע ישנן גם מסעדות שמגישות אוכל שאינו כשר. מוקדם יותר היום התפרסם פרוטוקול דיון של מפיק האירוע אצל רבני העיר. במהלך הדיון ביקשו הרבנים "לבחון אפשרות להפעיל באירוע מסעדות כשרות בלבד, זאת כדי ליצור קו כשרותי אחיד שימנע בלבול ומכשול לבאי המתחם המבקשים להשתתף באירוע".

יזם האירוע הגיב לבקשה ואמר: "מבטיח לבדוק את בקשת הרבנים בחיוב אולם הדבר מורכב ותלוי בעיקר בבעלי המסעדות בעיר". כאמור, רב העיר טען כי לא ידע שמדובר באירוע ציבורי וחשב כי מדובר בפסטיבל פרטי.