לא מתעניינים במתנחלים? סדרת הכתבות שלא תגיע ליהודה ושומרון

מהדורת החדשות של כאן 11 צפויה לבחון את הלך הרוח בציבור הישראלי לקראת הבחירות. 10 ערים, מצפון מדרום וממגוון מגזרים, נבחרו למיזם. ציבור המתיישבים נותר בחוץ. דוברות הערוץ: "אוכלוסיית יו''ש אינה מכילה רובדי אוכלוסיה שונים מאלה שנסקרו"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 25/03/19 14:35 יח באדר ב'

לא מתעניינים במתנחלים? סדרת הכתבות שלא תגיע ליהודה ושומרון
לא מעוניינים לדעת מה דעתם? תושבי יו"ש. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מה הלך הרוח בציבור הישראלי לקראת הבחירות שיוכרעו בעוד כשבועיים? בכאן 11 יחלו הערב (ב') לשדר סדרת כתבות שתבחן את "הדופק הפוליטי" בעשר ערים שונות ברחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום, חוץ מאזור אחד - יהודה ושומרון.

שם הסדרה, אותה תוביל עיתונאית חברת החדשות של הערוץ, יפעת גליק, הוא "מסע מקומי", שבו במשך עשרה ימים ישודרו הקולות וההעדפות הפוליטיות של תושבים שונים מערים שונות בישראל.

במסגרת התכניות, הגיעה גליק בכל פעם לעיר אחת כדי לראיין תושבים, ובכתבות יוצגו נתוני ההצבעה של תושבי העיר בבחירות 2015, תוצאות סקרים מקומיים שיזמו בערוץ לקראת בחירות 2019, וניתוח מגמות חדשות. בחטיבת החדשות של כאן 11 ציינו כי "מטרת הפרויקט לשקף את השיח המתקיים בקרב מגוון רחב של בוחרים ברחבי ישראל, מצפון ועד דרום".

צפו בפרומו לסדרת הכתבות:

הערים שנבחרו לקחת חלק במיזם המיוחד לקראת הבחירות הן: נתניה, חיפה, ראשון לציון, באר שבע, עפולה, בת ים ורחובות, שככל הנראה נבחרו כדי לייצג את האוכלוסייה הכללית בצפון במרכז ובדרום. נצרת שתאפשר לבחון את העדפותיהם הפוליטיות של אנשי המגזר הערבי, רהט כעיר מייצגת לאוכלוסייה הבדואית. ואלעד כעיר שהמאכלסת את הציבור החרדי. עם זאת, לא נבחרו אף עיר או יישוב מיהודה ושומרון כמקום שייצג את ציבור המתנחלים.

"לא הופתעתי מכך שהתאגיד מתעלם, שלא לומר מחרים, את יישובי יהודה ושומרון במסע הבחירות. זה די אופייני", אמר לחדשות כיפה דובר היישוב היהודי בחברון נעם ארנון. לדבריו, "השאלה היא איך אף עורך שם לא קם ואמר - הרי אומרים שעתיד האזור הזה הוא אחד הנושאים העיקריים בבחירות האלו, אז איך לא שואלים את התושבים שם מה הם אומרים. ההתעלמות הזאת היא בניגוד מוחלט למקצועיות עיתונאית ועל כן חמורה שבעתיים ומאמתת הרבה תחושות עומק שקיימות כבר זמן רב".

מדוברות חברת החדשות של כאן 11 נמסר כי "לפרויקט נבחרו בעיקר ערים גדולות וישובים, אשר התנהגות הצבעתם בבחירות הקודמות הייתה דומה להצבעה הכללית בישראל, בהתבסס על הניתוח המקצועי של חברת הסקרים. אוכלוסיית יו''ש אינה מכילה רובדי אוכלוסיה שונים מאלה שנסקרו. מעמדם והתנהגותם הפוליטית זהים לאלה של תושבי גבעת שמואל, רמת גן או רמת שלמה שבירושלים".