"לא מבינה איך עורכי דין יהודים מייצגים את המחבל שרצח את בני"

בראיון ראשון ל'כיפה' דבורה גונן, אימו של דני גונן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בבנימין לפני כ-3 שנים, יוצאת נגד ארגון השמאל הקיצוני 'המוקד להגנת הפרט' שתומך במחבלים ומסייע להם משפטית. "הזלזול של מערכת המשפט בדמים שאנחנו משלמים יביא אסון על ישראל"

חדשות כיפה גלעד כהן 18/12/18 13:15 י בטבת התשעט

"לא מבינה איך עורכי דין יהודים מייצגים את המחבל שרצח את בני"
רוצחי דני גונן, צילום: פלאש 90

דבורה גונן, שבנה דני גונן נרצח לפני כשלוש שנים וחצי בפיגוע ירי בבנימין, יוצאת נגד 'המוקד להגנת הפרט', ארגון שמאל קיצוני התומך במחבלים ובמשפחותיהם ומסייע להם משפטית, בין היתר גם בעתירות נגד הריסת בתיהם. בימים אלו ארגון 'עד כאן' החל לפעול כנגדם, במטרה לעצור את פעילותם. בראיון ל'כיפה' אומרת גונן כי היא אינה מצליחה להבין איך עורכי דין יהודים מגנים על מחבלים.

גונן פתחה בתיאור פגישתה הראשונה עם ארגון 'המוקד', בדיון על הריסת בית המחבל שרצח את בנה. "'המוקד' לא יצר איתי קשר או עדכן בכוונתו להגיש עתירה, הייתי שם כי ארגון אלמגור עדכן אותי שיש דיון, כך הייתי חלק מההליך בדיון, ויכולתי להגיב ולדבר. הייתי שם עם אליעזר רוזנפלד, שגם בנו מלאכי נרצח בידי מחבלים. וישבו שם שישה עורכי דין, שייצגו חמש משפחות של מחבלים".

בהמשך הדברים סיפרה גונן כי 'המוקד' ממומן על ידי מדינות אירופה, ולטענתה מדובר בהליך מאוד מסוכן, שמדינות זרות מתערבות בביטחון מדינת ישראל. "מבחינתי הריסת בית זה חלק מההתרעה נגד הטרור, ואם בא 'המוקד' וטוען שלא צריך להרוס את בית המשפחה ושלמדינת ישראל או לצבא אין זכות להרוס בתים, ההחלטה הזו מערערת את האמירה של מדינת ישראל".

אמו של דני גונן

דבורה, אמו של דני גונן הי"דצילום: פלאש 90

גונן תיארה כי הקשר בין 'המוקד' למחבלים הוא מיידי, ונעשה בהתנדבות. "ההתקשרות בין 'המוקד' למחבלים היא אוטומטית. מדינת ישראל מגישה צו הריסה והמוקד נמצא שם." גונן מספרת כי הרבה פעמים משפחות המחבלים פטורות מתשלומים ו'המוקד' פועל בהתנדבות. "יש פה אמירה עוד יותר מסוכנת, שזכויות המחבל בעדיפות גבוהה יותר מזכויות החיים של אזרחים חפים מפשע וזכויות המשפחות השכולות".

גונן שטחה את תחושותיה מאותו דיון בו השתתפה ואמרה ל'כיפה' כי לא הבינה איך יכול להיות שיש שם עורכי דין יהודים, שמגנים על המחבל ועל המשפחה שלו. "מצד אחד שלי ישב אליעזר רוזנפלד, ומהצד השני לאה צמל (עורכת דין שייצגה מספר פעמים את 'המוקד'), והיא מצדיקה את הרצח של הבן שלי. 'המוקד' מנסים הכל בשביל להוריד לנו את המוטיבציה לתביעות על הריסת בתי מחבלים". עוד המשיכה גונן לטעון כנגד מערכת המשפט "הזלזול של מערכת המשפט בדמים שאנחנו משלמים יביא אסון על ישראל, אסון. מערכת המשפט החליטה להקריב אותנו קורבן, חד וחלק. יש משהו לא שפוי במערכת המשפטית – ההחלטה שהמחבל שרצח את גלמן לא התכוון לרצוח, ואותו דבר על המחבל שדקר את נירית זמורה". 

דני גונן הי"ד

דני גונן הי"דצילום: הותר לשימוש

הדרך להתמודד עם המצב, לדברי גונן, היא קודם כל לחשוף את פעילות 'המוקד' לעיני הציבור. "צריכים להוציא לאור את הפעילות של המוקד. האזרח לא יודע מי הם ומה פועלם, והוא וצריך לדעת. הם משווקים את עצמם כ"המוקד להגנת הפרט", ארגון שדואג לזכויות, ואני שואלת של מי? זכויות של מי? אני קברתי את הבן שלי, זכויות של מי? מחבל צריך לאבד את הזכויות שלו! אתה לוקח ממישהו אחר את זכות החיים שלו, לך אין זכויות". עוד אמרה גונן כי "המוקד פוגע בביטחון מדינת ישראל – פוגע בביטחון של כל אחד ואחד מהאזרחים כאן. אנחנו מסתובבים ברחוב ואף אחד מאתנו לא יודע אם לא אנחנו נהיה המשפחה השכולה הבאה. גם אני לא חשבתי באותו יום שישי, בארבע ושש דקות, שעוד דקה אני אהיה משפחה שכולה, אם שכולה. אף אלד לא קם בבוקר ויודע את זה. אם לא נקום ונחזיר מלחמה, יתווספו לצערנו משפחות שכולות רבות לרשימה".

דבורה גונן סיימה בקריאה לציבור " ניסיתם לרצוח – ולא הצלחתם באמת. רוח אי אפשר לרצוח. לקחת את הגוף, ולא את הרוח. אני קוראת לציבור לסייע למען הצלת הזהות היהודית פה בארץ, לתמוך בהדסטרט של ארגון 'עד כאן'. הגיע הזמן להתעורר, להרים את הראש בגאווה להגיד שאנחנו כאן בשביל להישאר, לשמור על הארץ שלנו ועל המדינה שלנו. זה שלנו! היתה שלנו, עכשיו שלנו וחייבים לשמור עליה שלנו לעד!"

בימים אלו יוצא ארגון עד כאן נגד 'המוקד להגנת הפרט', ארגון אנטי ישראלי קיצוני שתומך במחבלים, ומתחיל לפעול לעצירתו. מדובר בארגון שבשנים האחרונות מגן על מחבלים שרצחו עשרות יהודים, בפיגועים הקשים ביותר, בניהם מבצע הפיגוע האכזרי בברקן שטרם נתפס וביתו עדיין עומד על תילו, רוצח הרב רזיאל שבח, רוצח הילדה הלל אריאל בת ה-13, רוצחי משפחת פוגל, רוצחי הזוג הנקין, רוצח דני גונן, המחבל מהפיגוע בארמון הנציב, רוצח החייל רונן לוברסקי ועוד.

'המוקד' דואג לתנאי הכליאה של המחבלים, עוזר למשפחותיהם ומסייע להם מבחינה משפטית, וכעת מבקש ארגון 'עד כאן' את עזרת ההמונים בכדי לפעול נגד 'המוקד'. תכנית הפעולה כוללת: איסוף מידע ומחקר מקיף על התנהלות הארגון, קשרי החוץ ודרכי המימון שלו, פעילות משפטית כנגד פעולותיו, פעילות הסברתית ופרלמנטרית מול המדינות הזרות התומכות בו ועוד. בארגון עד כאן פנו לאזרחי ישראל "לא נשקוט עד שנרוקן את הארגון הבזוי הזה מהמימון הזר. כל תמיכה תסייע לנו לעצור את פעילות תומכת הטרור של 'המוקד'".

קישור לגיוס ההמונים של 'עד כאן'