לא מאמינים במוסד הנישואין: תל אביבים מתחתנים פחות

על רקע נתוני הזוגות שהתחתנו דרך הרבנות הראשית, במועצה הדתית בתל אביב הצביעו על מגמת ירידה חדה במספר צעירי העיר שנרשמו לנישואין דרכם, "משקף את הטלטלה שעוברת על מוסד המשפחה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/19 14:01 ד בשבט התשעט

לא מאמינים במוסד הנישואין: תל אביבים מתחתנים פחות
לא רצים להתחתן. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

במשרד לשירותי דת פרסמו השבוע את נתוני מספר הזוגות שהתחתנו בשנת 2018 באמצעות הרבנות הראשית והצביעו על ירידה במספר הנישאים בנישואים אזרחיים. עם זאת, במועצה הדתית בתל אביב טענו כי פחות ופחות צעירים בעיר בוחרים להתחתן כדת משה וישראל.

בשנת 2018 נרשמו 3,500 זוגות לנישואין באמצעות המועצה. מדובר אמנם בעלייה בשיעור הנרשמים הכללי, שנבעה מפתיחת אזורי הרישום, אך בירידה של כ-10% בזוגות תושבי העיר. כמחצית מהזוגות שהתחתנו היו מתחת לגיל 30 ואילו כ-40% היו עד גיל 40.

בגצ יאפשר קיום חתונות מחוץ למסגרת הרבנות?

לא מעוניינים להגיע לחופה. אילוסטרציהצילום: shutterstock

 

יו"ר המועצה הדתית, אלדד מזרחי, אמר ל'כיפה' כי "הנתון הבולט של הירידה ברישום הנישואין בקרב התל אביביים היא מגמה התופסת תאוצה בשנים האחרונות המשקפת את הטלטלה שעוברת על מוסד המשפחה בבחירה של הזוגות הצעירים שלא למסד את מערכת היחסים למחויבות עתידית מגבילה מבחינתם".

מזרחי הוסיף כי הוא ואנשי המועצה "מצפים כי השיפור הרב שחל באיכות השירות במערך רישום הנישואין הזוכה לשביעות רצון גבוהה של הציבור, יסייע ולו במעט בחיזוק אמון הזוגות הצעירים בנישואין כדת משה וישראל".

השבוע פורסמו על ידי המשרד לשירותי דת נתונים אודות המתחתנים בישראל ומהם עלה, כפי שהדגישו במשרד, כי פחות זוגות בוחרים להתחתן שלא לפי ההלכה. עם זאת צוין כי בשנת 2018 נרשמו 35,163 זוגות לנישואין דרך הרבנות הראשית, ירידה של יותר מ-6% ביחס לשנת 2016 אז התחתנו באמצעות הרבנות 37,675 זוגות.