"לא יעזור לכם": בן דהן נגד "קו חם לגילויי הדתה"

סגן שר הביטחון תקף את עיתון "הארץ" על קריאה שמופיעה בטוריו של העיתונאי אורי משגב, לפנות לקו החם של הפורום החילוני. "איננו מתביישים ביהדותנו ולא נתבייש לעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/18 20:27 כה בתמוז התשעח

"לא יעזור לכם": בן דהן נגד "קו חם לגילויי הדתה"
בן דהן, צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

"לא יעזור לכם - איננו מתביישים ביהדותנו ולא נתבייש לעולם", כך כתב היום (א') סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, בתגובה לקריאה מקוממת באתר "הארץ" לפנות ל"קו חם" נגד גילויי "הדתה" בצה"ל.

בתחתית טוריו של העיתונאי אורי משגב באתר, שעוסקים בענייני דת וצבא, החלה להופיע חתימה שבה נכתב: "למידע על גילויי הדתה בצה"ל או במערכות ציבוריות אחרות ניתן לפנות לקו החם של הפורום החילוני", או למייל של משגב עצמו.

בן דהן יצא בתקיפות נגד בחתימה, וצייץ בטוויטר: "2,000 שנה היינו בגלות ושמרנו על זהותנו ויהדותנו גם בזמנים שרדפו אותנו - ודווקא עכשיו - אחרי שחזרנו לארצנו יש מי שמנסה למזער כל סממן יהודי בצבא ההגנה לישראל ובכל מקום ציבורי".

יו"ר "הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית", איתי גרנק, הגיב גם הוא בנושא, ואמר: "הפורום החילוני איבד את זה. יחד עם כתבים אקטיביסטיים הם מתכננים כאן מדינת ישראל חדשה - נקיה מיהדות וממסורת, שמתעלמת מההיסטוריה ומוחקת את העבר שלה. יחד, הם מפעילים את כל הלחצים האפשריים בכדי לנתק את מדינת ישראל מהיהדות. הם משכנעים את הציבור כי איראן זה כאן. אין שקר גדול מזה.

"הבקשה לדווח על כל 'גילויי הדתה' בצה"ל ובמרחב הציבורי צריכה להדליק את כל הנורות האדומות. יש כאן אנשים שמוכנים להרוס את המדינה, לנתק ממנה את המרכיב החשוב ביותר שלה - היהדות, רק בכדי לבנות פה מדינה ללא זהות, ללא מסורת וללא עבר. לצערנו, עיתון 'הארץ' התגייס לתהליך 'ההנתקה' מהיהדות שמוביל הפורום החילוני".