לא חרדים? תשלמו יותר על קייטנה

קייטנות הקיץ של עיריית י-ם מציגות פערים גדולים של כמעט 250% במחיר לציבור הכללי, ביחס לאותה תקופת זמן ואותה מתכונת במגזר החרדי. העירייה: "מדובר בקייטנות שונות ונפרדות אשר לא ניתן להשוות ביניהם"

חדשות כיפה דויד ליבנה 30/05/18 17:18 טז בסיון התשעח

לא חרדים? תשלמו יותר על קייטנה
ילדים צובעים, צילום: shutterstock

הורים ירושלמים מתלוננים בתקופה האחרונה על אפליה בין הציבור הכללי למגזר החרדי, שמתבטאת בפערים ניכרים במחירי קייטנות הקיץ של העירייה. לטענת העירייה, "מדובר בקייטנות שונות ונפרדות אשר לא ניתן להשוות ביניהם".

באתר העירייה נפתח עמוד שמרכז את את תכניות הקיץ השונות ובו ניתן להירשם לקייטנות. על פי הפרסום בעמוד זה, המחיר לציבור הכללי עבור קייטנה שבמסלול יום קצר למשך שלושה שבועות בחודש יולי הינו 645 שקלים.

עבור המגזר החרדי נפתח עמוד רישום נפרד, ובו מפורסם כי המחיר לקייטנה על פני תקופת זמן דומה ובאותו מסלול של יום קצר הינו 260 שקל בלבד - פער ניכר של כמעט 250%.
 
ההוצאות הכבדות בחודש יולי לא יסתיימו בכך, ואליהן יצטרפו ההוצאות של חודש אוגוסט, שרלוונטיות בעיקר להורים עובדים בציבור הכללי. בחודש זה תתקיים קייטנה בציבור הכללי במשך שבועיים במתכונת מלאה בלבד, ועבורה יצטרכו ההורים להיפרד מסכום נוסף של 850 שקלים. 

ב', הורה לילדים מירושלים, הלין על המצב ואמר ל'כיפה' כי "אין שום הבדל בין המסגרות לציבור הכללי ולמגזר החרדי. לא ייתכן שנצטרך לשלם יותר. הפער במחיר חסר פרופורציה. זה לא הגיוני וממש מקומם". הוא הוסיף כי אינו מתנגד למתן הנחות למגזר החרדי, אך הוא נחרד לגלות את פער המחירים. "דווקא הורים שעובדים ומשלמים ארנונה גבוהה הם אלו שזקוקים להנחה יותר מכל. לא ייתכן שנופלה לרעה", אמר.  

 בעיריית ירושלים הסבירו כי אחת הסיבות לפער הוא ההבדל בשכר שמשולם לעובדי הקייטנות. לדברי העירייה, השכר ניתן ע"י מפעילי הקייטנות, כאשר העובדים בקייטנות של הציבור הכללי הינם עובדי עירייה ומקבלים שכר באמצעות הסכמי שכר שנתיים. הפער בשכר בין עובדי הקייטנות בציבורים השונים עומד על כעשרה שקלים בשכר השעתי, מה שמייקר את עלות הקייטנות בציבור הכללי. 

עוד נטען כי הביקוש העיקרי במגזר הכללי הוא למודל של יום קייטנה מלא, ולכן הסבסוד העירוני הוא בשעות הצהריים, כך שמי שנרשם רק ליום קצר לא מרגיש בסבסוד. 

"מדובר בקייטנות שונות ונפרדות אשר לא ניתן להשוות ביניהם. כחלק ממדיניות שוויון ההזדמנויות שמובילה עיריית ירושלים, מנהל החינוך מסבסד באופן זהה את הקייטנות בגני הילדים למגזר הכללי והחרדי ע"ס כ-100 שקל לילד", נמסר מעיריית ירושלים.  

עוד נאמר כי "הפער במחיר בין המסגרות נובע מהשכר הניתן לצוות החינוכי, מיום לימודים ארוך עד השעה 16:00, מתוספות העשרה וחוגים ומתגבור כוח אדם הניתנים למגזר הכללי, אשר נקבעו בשיתוף ובהתאם לבקשת ועד ההורים העירוני. 

"על מנת לאפשר לכל ילד וילדה ירושלמים פעילות חינוכית איכותית בחודשי הקיץ, מוצעות גם קייטנות מוזלות לילדי הציבור הכללי".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן