ביום האזכרה של רחל דרוק הי"ד: רחלים קיבלה מעמד של יישוב קבע

26 שנה לאחר שהיישוב הוקם, לזכרן של רחל דרוק ורחל וייס הי"ד, הוא קיבל את אישור המנהל אזרחי שייכנס באופן מלא לתוקפו בעוד 15 ימים. ראש מועצת שומרון: "שנים של מאבק תקיף ועיקש מגיעות היום להצלחה גדולה מבחינת ההתיישבות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/11/17 15:42 כ בחשון התשעח

ביום האזכרה של רחל דרוק הי"ד: רחלים קיבלה מעמד של יישוב קבע
קיבלו מעמד של יישוב קבע. רחלים, צילום: פלאש 90

היישוב רחלים, שהוקם לפני 26 שנה לזכרן של רחל דרוק ורחל וייס הי"ד, שנרצחו בפיגועים, זכה היום לקבל את אישור התב"ע מהמנהל האזרחי ביהודה ושומרון.

החלטת המנהל תיכנס לתוקף מלא בתוך 15 יום והיא בעצם מסדירה את הבניה שבוצעה ביישוב עד כה וכן מתירה לבנות בו מבני קבע בעתיד במקום הקרוואנים שמוצבים במקום. לצד ההחלטה התכנית לא תכלול את הרחבת היישוב מעבר למספר המבנים הקיים.

יישוב רחלים הוקם בשנת 1991 לזכרן של רחל וייס שנשרפה למוות עם שלושת ילדיה בפיגוע בבקעה בשנת 1988, ושל רחל דרוק בפיגוע ירי בדרכה להפגנה נגד השתתפות ישראל בועידת מדריד בשנת בקמת היישוב.

לפני כחמש שנים החליטה הממשלה להסדיר את מעמד היישוב והבטחה נוספת התקבלה על ידי ראש הממשלה לאחר שהוקם אוהל מחאה מול ביתו בעקבות רציחתם של בני הזוג הנקין הי"ד, בהובלת המועצה האזורית שומרון שבתחומה שוכנת רחלים.

ראש מועצת שומרון שומרון יוסי דגן התייחס להחלטה ואמר: "שנים של מאבק תקיף ועיקש מגיעות היום בסייעתא דשמיא להצלחה גדולה מבחינת ההתיישבות. 5 שנים לאחר שהממשלה בראשותו של נתניהו החליטה על הכרה ברחלים כישוב ולמעלה משנתיים לאחר הבטחתו של ראש הממשלה לאחר מאהל המחאה שהוקם אחרי רצח בני משפחת הנקין, אנו מסיימים היום בשעה טובה את התהליך".

דגן הוסיף כי הוא "מצדיע לתושבות ותושבי רחלים, לחלוצות והחלוצים בשומרון שבמשך שנים ארוכות סבלו סבל רב ללא גנים ומוסדות קבע וללא תנאים מינימאליים תוך אפלייה אפילו אל מול הבדואים בנגב. אנו גאים בתושבים ומודים לכל מי שפעל ובעזרת ה׳ ביחד באותה רוח של נחישות נבנה את השומרון ונתגבר על כל המכשולים".