מד"א דוחה את סגירת התחנות ביהודה ושומרון

לאחר הלחץ הכבד שהפעילה מועצת יש"ע, כולל פנייה לתורמי מד"א, במטרה למנוע את סגירת התחנות המתוכננת של הארגון ברחבי יהודה ושומרון, ובעקבות התערבות סגן שר הבריאות, הודיעו במד"א על דחייה של שבועיים, במהלכן הבטיח ליצמן למצוא תקציב לפתרון המשבר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/02/19 18:45 כב באדר א'

מד"א דוחה את סגירת התחנות ביהודה ושומרון
אמבולנס של מד"א, צילום: פלאש 90

סגירת תחנות מד"א ביהודה ושומרון תידחה. לאחר הלחץ שהפעילה מועצת יש״ע, ובעקבות התערבות משרד ראש הממשלה וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, החליטו הערב (ד') במד"א להשהות בשלב זה את ההחלטה לצמצום תחנות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן עד ה-24 במרץ. סגן השר ליצמן הבטיח לקיים כבר בשבוע הקרוב דיון בנושא עם משרד האוצר, כדי להשיג את התקציב הנדרש להמשך פעילות תחנות מד"א ביו"ש.


להורדת הקובץ

ההחלטה על סגירת התחנות של מד"א, נובעת בעיקרה עקב התקציב הנמוך לטענת מד"א, 7.5 מיליון ש"ח שתקבל השנה ממשרד הבריאות. "באגף משאבי אנוש של מד"א בדקו את הפעילות והצרכים שכללה עבודה מקיפה ובדיקה של היקף הקריאות, זמני התגובה, מספר התושבים והימצאות צוות רפואה צה"ל ועזרה ראשונה במשרד הבריאות וקצין הביטחון של יש"ע והוסכם על השירותים שיצומצמו בהתאם לתקציב".

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, אמר בעקבות ההחלטה: "אני מודה ללשכת ראש הממשלה ולסגן שר הבריאות על קידום הנושא. אנחנו לא מוכנים שחיי התושבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יהיו מוטלים על כף המאזניים בשל דיון כספי זה או אחר. נמשיך לעקוב עד אשר ההחלטה תבוטל לחלוטין".

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, ח"כ מוטי יוגב, בירך על ההחלטה ואמר: "מברך את סגן שר הבריאות ליצמן, את מנכ"ל מד"א אלי בין ואת ממלא מקום מזכיר הממשלה רונן פרץ בטיפולם המסור במניעת צמצום נקודת ההזנקה של מד"א ביו"ש ובבקעה. זו הצלת חיים של ממש. תאונות דרכים ולצערנו גם פיגועים הם דבר שקורה בשטחי יו"ש, החלטות חד צדדיות של סגירת נקודות ההזנקה לאמבולנסים הן חסרות אחריות לחיי האדם. נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות עד לפתרון קבע, כפי שעשינו במיגון האוטובוסים והרכבים הפרטיים"/

ראש מועצה אזורית מגילות בצפון ים המלח, אריה כהן, אשר בגזרתה עובר כביש 90 בו התרחשו כמה מהתאונות הקטלניות ביותר: "אני מברך את משרד ראש הממשלה וסגן שר הבריאות על ההתערבות והשהיית המהלך המסוכן. 
סגירת התחנה במגילות, משמעותה הפקרת 120 קילומטרים של כביש 90 ללא תחנת מד"א וללא ניידת טיפול נמרץ.
אנו נמשיך לפעול עד לביטול ההחלטה באופן קבוע ונאפשר לאלפי התושבים ומיליוני התיירים המגיעים לאזורנו לקבל טיפול רפואי ראשוני מציל חיים".