לאחר עיכוב של למעלה מארבעה חודשים: צה"ל יהרוס את בית המחבל

גורמי צבא עדכנו את משפחתו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי, כי בית המחבל שרצח את בנם, בחודש מאי האחרון בפעילות מבצעית, ייהרס וכי לבני משפחת הרוצח ניתן זמן עד לתחילת השבוע לפנות את ביתם. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/18 08:45 כד בתשרי התשעט

לאחר עיכוב של למעלה מארבעה חודשים: צה"ל יהרוס את בית המחבל
צה"ל יהרוס את בית המחבל שרצח אותו. רונן לוברסקי, צילום: פייסבוק

לאחר עיכוב של יותר מארבעה חודשים החליטו בצה"ל להרוס את בית המחבל שרצח את לוחם דובדבן, רונן לוברסקי הי"ד. כך נודע הבוקר (ד') ל'כיפה'.

ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה כי גורמים בצבא עדכנו את בני משפחת לוברסקי שלבני משפחתו של הרוצח, איסלאם יוסף אבו חמיד, ניתן זמן עד יום ראשון לפנות את ביתם שבמחנה הפליטים אל עמרי שברמאללה, זאת כדי שצה"ל יוכל לממש את צו ההריסה עליו חתם מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן.

יש לציין כי הזמן שניתן למשפחת המחבל נועד כדי לאפשר להם להתארגן וכדי שיוכלו לעתור לבג"ץ במקרה שימצאו לנכון, וכפי שכבר אירע בעבר.

סמל ראשון לוברסקי נרצח בסוף חודש מאי האחרון בפעילות מבצעית, לאחר שמחבל חמאס השליך פלטת שיש מגג בית באזור רמאללה. הלוחם הצעיר נפגע אנושות בראשו ובהמשך מת מפצעיו. המחבל נתפס כעבור מספר שבועות ובימים אלה מתנהל משפטו.

בני משפחתו של הלוחם קבלה על כך שהבית לא נהרס עד כה, זמן רב לאחר שבנם נרצח, ובמכתב ששיגר אביו של רונן, ולדימיר לוברסקי, לפני מספר שבועות לאלוף פדן הוא כתב בין היתר כי "הבית שהוא לא רק מקום מגורים של משפחת רוצחים דגולה, אלא מקום תכנון הפיגוע וגם זירת הרצח, הבית הזה עדיין עומד?".

הכנות להריסת בית המחבל

הכנות להריסת בית המחבלצילום: דובר צה"ל

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים ומסרו כי אתמול "הוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, צו הריסה לבניין בן ארבע הקומות, בו מתגוררת משפחת המחבל שהרג את לוחם צה"ל, סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל. צו ההריסה הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל". 

הלילה המשיכו כוחות הביטחון את מיפוי הבית לקראת הריסתו. במהלך הפעילות, יידו חלק מהתושבים אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ואף זרקו לעבר הלוחצים מטען. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לפזר את הפרת הסדר. אין נפגעים בקרב כוחותינו.

מנכ"ל 'בצלמו' שליווה את מאבק המשפחה, שי גליק ,מסר כי הם "מברכים על כך שסוף סוף ייהרס בית המחבל. לצערנו ההרתעה ירדה פלאים לאחר שעבר כמעט חצי שנה מאז הרצח וכן בגלל שלאחרונה לא נהרסים בתי מחבלים מסיבות שונות. אנחנו קוראים לשר הביטחון לוודא שכל בית מחבל ייהרס ומיד. נמשיך להיאבק למען הרס בתי מחבלים מתוך הבנה שזה מונע פיגועים ומציל חיי אדם.

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, התייחס להליך הריסת הבית ולהפרות הסדר האלימות בזמן ההכנות למימוש צו ההריסה וציין כי "הליך ההכנות המסורבל לקראת הריסת בית מחבל מגוחך ולא אפקטיבי. ספק אם מדובר בהכנות להריסה או בקמפיין אישי של שר הביטחון שבא לטשטש את אוזלת היד המתמשכת שלו בביצוע מדיניות הריסת בתי מחבלים והמלחמה בטרור".

עוד הוא אמר כי "כזכור, כשליברמן ישב באופוזיציה בתחילת הממשלה הנוכחית הוא ידע טוב מאוד לתקוף את קודמו בתפקיד שלא עושה די בכדי להביא ביטחון למדינת ישראל. במקום לייצר כותרות חסרות תוכן מוטב ששר הביטחון ליברמן יעסוק במלחמה בטרור".