לאחר עיכוב בן מספר חודשים: הרב לאו מונה לנשיא בתי הדין לגיור

כניסתו של הרב לאו לתפקיד, במקומו של הרב יוסף, התעכבה לאחר שהממשלה לא אישרה את התיקון הנדרש בחוק. בעקבות התערבותו של בן דהן הנושא הוסדר, "במיוחד בעתות אלו, חשובה יציבותו של בית הדין לגיור לעם ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/18 12:29 כז בחשון התשעט

לאחר עיכוב בן מספר חודשים: הרב לאו מונה לנשיא בתי הדין לגיור
הרב דוד לאו, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

בקיץ האחרון היו אמורים הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, להתחלף בתפקידם, כחלק מהסכם הרוטציה המקובל ברבנות הראשית. עם זאת, החילוף אושר רק היום (שני) בממשלה, לאחר התערבותו של סגן שר הביטחון.

בתחילת כל קדנציה של הרבנים הראשיים, שאורכת 10 שנים, מתמנה אחד מהם ליו"ר מועצת הרבנות הראשית והשני לנשיא בית הדין לגיור. במחצית התקופה מתחלפים השניים עד לסיום הכהונה.

בשנת 2008, במן כהונתם של הרב שלמה עמר והרב יונה מצגר, נמתחה ביקורת על הכוונה למנות את הרב מצגר לראש בית הדין הגדול, ולבסוף הוחלט כי הרב עמר ישמש בתפקיד זה לכל אורך הקדנציה. הדבר עודכן בחוק כך שנכתב כי "מערך הגיור יונחה על ידי הראשון לציון".

אלי בן דהן

דחף לשינוי בחוק. אלי בן דהןצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מאז לא שונה נוסח החוק, וכדי שיתאפשר לרב לאו להחליף את הרב יוסף נדרשה החלטת ממשלה לשינוי הלקונה בחוק. לפני מספר שבועות היו אמורים הרבנים הראשיים לקיים את הרוטציה ביניהם, אך הנושא עוכב בממשלה והרב לאו לא תפקד בפועל כנשיא בית הדין הרבני. סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, פנה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו, והיום אושר המינוי באופן רשמי

"מינויו של הרב לאו לתפקיד – קריטי", ציין בן דהן, "כיוון שאחד הדברים החשובים בבתי הדין לגיור זה קיומה של יד מכוונת למקרים סבוכים של גיור. במיוחד בעתות אלו, חשובה יציבותו של בית הדין לגיור לעם ישראל".