לאחר חצי שנה: נחנכו משרדי הנהלת מפעל אלון במקום הפיגוע בברקן

מאז הפיגוע, עברו משרדי הנהלת מפעל אלון מחוץ לשומרון, אך לבסוף חזרו העובדים לעבוד במקום שבו נרצחו חבריהם: מנכ"ל הקבוצה: "לאחר תקופה קשה, החלטנו להרים ראש ולא רק שלא לעזוב, לא רק שלא לצמצם אלא להגדיל ולחזק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/19 08:30 יג בניסן התשעט

לאחר חצי שנה: נחנכו משרדי הנהלת מפעל אלון במקום הפיגוע בברקן
קובעים מזוזה במשרדים המחודשים, צילום: רועי חדי

כחצי שנה לאחר הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן, במהלכו נרצו שני ישראלים, הנהלת המפעל בו אירע הפיגוע חנכה אמש (ד') את משרדיה המחודשים במקום.

הנהלת מפעל אלון, בו נרצחו קים לברנגרוד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, שיפצה את המשרדים בעלות של כמילון שקלים והחזירו למקום את עובדי ההנהלה שעברו מאז הפיגוע למשרדים זמניים מחוץ לשומרון.

החודשים לאחר הפיגוע היו קשים מאוד", הודה מנכ"ל הקבוצה רפי אלון במעמד טקס קביעת המזוזה וציין כי "חלק מהעובדים באופן טבעי התקשו לחזור למשרדים שבמקום בו בוצע הרצח הנתעב, למקום בו שלט הטרור".

הרמת כוסית במשרדים המחודשים

הרמת כוסית במשרדים המחודשיםצילום: רועי חדי

לצד זה הוסיף כי "לאחר תקופה קשה, החלטנו להרים ראש ולא רק שלא לעזוב, לא רק שלא לצמצם אלא להגדיל ולחזק. זו תהיה התשובה שלנו למי שניסה לפגוע בדבר היפה שניסינו לבנות כאן". אלון הודה לראש מועצה אזורית שומרון שלדבריו: "ליווה אותנו לכל אורך התקופה הקשה הזו". בנו הוסיף כי "היו מי שניסו לפגוע בדו קיום שנוצר כאן אולם אנחנו יכולנו להם וחזרנו לברקן במלוא המרץ".

 ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בירך את הנהלת המפעל ואמר: "אתם בחרתם בחיים. עצם הנוכחות שלכם ושל העובדים שלכם כאן היא אמירה ציונית וערכית מאין כמוה. אתם בונים את השומרון, נותנים פרנסה ליהודים ולא יהודים ובמעשה הזה שלכם היום, העמקת את השורשים שלכם כאן כתשובה לפיגוע, הבאתם הרבה אור ודחיתם את החושך"