לאה גולדין לשליח האו"ם מולדנוב: אתה משתף פעולה עם חמאס

משפחתו של הקצין, שנהרג בעזה ומוחזק בעזה, הפגינה מול מטה הארגון בירושלים, עמדה דקה לזכרו ותקעה בשופר. במכתב ששלחו למולדנוב כתבו כי הדר "היה קורבן של הפסקת האש ההומניטרית שנתמכה על ידי האו"ם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/18 12:32 כ באב התשעח

לאה גולדין לשליח האו"ם מולדנוב: אתה משתף פעולה עם חמאס
משפחת גולדין מפגינה מול מטה האו"ם, צילום: באדיבות מסדר הדר

בני משפחת גולדין המשיכו את מחאתם למען השבת בנם, סגן הדר הי"ד, לישראל משבי חמאס. בהפגנה שערכו היום (רביעי) מול מטה האו"ם בירושלים הם תקעו בשופר ודאגו להעביר לשליח הארגון למזרח התיכון מכתב מיוחד.

"היום אנו מציינים את יום השנה הרביעי לנפילתו ולחטיפתו של בני, הדר גולדין, והריגתם של ליאל גדעוני ובניה שראל, במהלך 'הפסקת אש הומניטרית' ב-1 באוגוסט 2014, שנחתמה על ידי האו"ם" כתבה לאה גולדין לשליח המיוחד ניקולאי מלדנוב.

לדבריה, "הבן שלי לא היה קורבן של המלחמה בעזה, אלא קורבן של הפסקת האש ההומניטרית שנתמכה על ידי האו"ם. אנחנו דורשים את הזכות לבצע את המעשה הסופי של כבוד האדם, הזכות לקבורה נאותה".

בהמשך תקפה אמו של הדר גולדין את האו"ם בחריפות ופנתה לשליחה לאזור, "מר מלדנוב, על אף שאתם מודאגים מאוד מהמשבר ההומניטרי בעזה, מעולם לא שמעתי שאתם קוראים להחזרת הדר לישראל לקבורה נאותה על פי ההגינות האנושית הבסיסית, המסורת היהודית, המשפט האיסלמי והמשפט ההומניטרי הבינלאומי. יש להתייחס בחריפות למשטר שמתעלם משלטון החוק בצורה כה בוטה. מי שלא עושה זאת, למעשה משתף איתם פעולה.

"כנציג מוסדות האו"ם, המחויב לקידום זכויות האדם ברצועת עזה, תפקידך הוא לדרוש מחמאס והרשות הפלסטינית לתקן את ההפרות של זכויות האדם הבינלאומיות ושל המשפט ההומניטרי, ולשים קץ לתרבות זו של חסינות ופטור מעונש. על מנת להגן על החוק ועל מוסדות האו"ם וכדי לקדם באמת את זכויות האדם בעזה ובאזור - חובה להביא את הדר הביתה מעזה באופן מיידי וללא תנאים".

בני המשפחה העבירו באמצעות אנשי הביטחון במקום את המכתב למלדנוב, בו גם הדגישו כי על האו"ם לוודא שכספי הסיוע והתמיכה שלו לא יועברו לעזה לפני שבנם ואורון ושאול יוחזרו לישראל.