כ 300 איש בהפגנת הימין. הרב דרוקמן מתנגד

בשעות אלו מתקיימות הפגנות נגד הממשלה. בת"א כ 2000 איש ובירושלים כ 300 איש בלבד. יעלון בירושלים: "השחיתות גורמת לתחושת אי צדק אצל האזרח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/17 21:14 ה בטבת התשעח

כ 300 איש בהפגנת הימין. הרב דרוקמן מתנגד
מפגינים נגד חוק ההמלצות. ההפגנה בתל אביב, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

זה  השבוע הרביעי בו מתקיימת הפגנת השמאל נגד השחיתות בת"א . השבוע השתתפו בהפגנה בת"א כ 2000 איש.  המפגינים בתל אביב הגיעו מצוידים בשלטים ועליהם הכיתוב "אחים במלחמה בשחיתות" ו"למושחתים זה משטרע", וקראו: "המדינה שלנו - לא של נתניהו". בשלטים שהניפו המפגינים בכיכר ציון נכתב בין היתר "לא שמאל, לא ימין - ישר", ו"רוצים דוגמה אישית".

בירושלים מתקיימת הפגנה מקבילה של אנשי הימין שבראשם עומד יועז הנדל. למרות הקריאות להצטרף להפגנה, הגיעו לכיכר ציון כ 300 איש בלבד.  
יועז הנדל אמר בהפגנה: "אני כאן לא נגד נתניהו שיש לו יתרונות עצומים וניסיון אדיר. אני כאן בעד מדינת ישראל. אפשר לספר מה שרוצים על האינטרסים שלי ועל הקומבינות והשמאלנים הדמיונים שגרמו למתנגדים לפחד מהעצרת הזאת, ולי לקרוא לכם לבוא לכאן. אני פה כי כך חינכו אותי. לא באיזה תנועת שמאל אלא בציונות הדתית, בתערובת שבה יש ז'בוטנסקי ומוסר של הרב קוק. ארץ ישראל ואמונה בצדקת הדרך ובכך שאנחנו אור לגויים. בצבא של כולנו.

הנדל הוסיף, "אני פה כי אי אפשר לחיות בשלום עם ההפרד ומשול עם הכיוון השבטי שהולך ומתגבר, עם הפער בין המילים למציאות, עם העובדה שההנהגה הפוליטית שלי, שלנו, לא רואה במילים כמו דוגמה אישית, הצנע לכת, חברת מופת – בכל המילים האלה -  צורך קיומי". 

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון אמר בהפגנה: "כבר שאלו אותי יותר מפעם מה מדיר שינה מעייני וציפו שאגיד "הפצצה האיראנית", ואני עניתי "השחיתות" שמכרסמת בחברה, פוגעת בשוויון ההזדמנויות. על חשבון הבריאות", הוסיף יעלון. "השחיתות גורמת לתחושת אי צדק אצל האזרח. זו סכנה גדולה יותר מהאיום האיראני, חיזבאללה, חמאס או דעאש".

הערב הוציא הרב חיים דרוקמן מכתב בו הוא כותב כי הוא מתנגד להפגנה :"אין זו העת למהלכים מסוכנים שעלולים להפיל את הממשלה" וכל הוא מצטרף לרבנים נוספים שיצאו נגד ההפגנה בירושלים.

המכתב של הרב דרוקמן

המכתב של הרב דרוקמןצילום: יחצ