כתגובה לטענות: ג'רבי נפגש עם בנות שירות לאומי

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי נועד עם בוגרות השירות וכאלה המשרתות כיום, במטרה להבין את עומק הבעיות, "דלתי פתוחה בפני כל מתנדבי השירות הלאומי אזרחי בכל טענה שהיא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 15:30 ב בחשון התשעח

כתגובה לטענות: ג'רבי נפגש עם בנות שירות לאומי
המפגש בין ג'רבי לבנות השירות, צילום: הרשות לשירות לאומי אזרחי

לאור תלונות שנשמעו בשבועות האחרונים מצד מתנדבות ובוגרות השירות הלאומי, נפגש בסוף השבוע שעבר מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, עם מתנדבות בעבר ובהווה כדי לשמוע מקרוב על הבעיות ועל מנת שארגונו יוכל לפתור אותן לרווחת המשרתות.

למפגש שהוגדר כפתוח הוזמנו גם ראשי העמותות, לרבות יו"ר עמותת בת-עמי מיכל וולדיגר, במטרה ללמוד על הפערים שעלו מהשטח. במהלך הפגישה, אמר ג'רבי כי דלתו פתוחה "בפני כל מתנדבי השירות הלאומי אזרחי בכל טענה שהיא. כאשר שמענו על הטענות מצד המתנדבים, כינסנו מיד את כל נציגי העמותות למפגש פתוח עם המתנדבים והבוגרים המעוניינים בכך".

ברשות הבהירו כי בהנחיית השר הממונה אורי אריאל וכחלק מכך שמדובר באחד מיעדיו של המנכ"ל, הם ממשיכים לפעול על מנת לספק לכלל המתנדבות תנאי שירות איכותיים. לדבריהם,  18,000 המתנדבים והמתנדבות, אשר מעוניינים לפנות ולהעלות סוגיות מהתנדבותם, מוזמנים כל העת לפנות לרכזות ולעמותות המפעילות".

עוד אמרו ברשות כי כל תלונה תקבל אוזן קשבת ביחידה המיוחדת שעוסקת בפניות הציבור. בנוסף הם הדגישו כי המפגש הפתוח היה רק צעד אחד מיני רבים שנועד לחזק את מעמד המשרתות ןהמשרתים ולהשוות את תנאיהם לאלו של חיילי צה"ל.

הרקע לפגישה היה פרסום הטענות השונות של בנות שירות מההווה והעבר שהתלוננו על תנאי שירות קשים כמו משכורות נמוכות, תהליך קבלה בעייתי שמנציח אפליה, הכשרה לקויה, יחס מזלזל בחלק מהמקומות ועוד. בעקבות הדיווחים נוצר קמפיין #אתמיזהמשרת שלטענת אחת ממקימותיו,רחל לאישנר, נועד להשמיע את זעקת בנות השירות לדורותיהן, "אנחנו בוגרות השירות הלאומי. חווינו עוולות במערכת, שמענו ונחשפנו לסיפורים של חברותינו. אנחנו לא מוכנות לקחת על כתפינו את האחריות העצומה בידיעה שהמערכת רקובה ולהמשיך לשתוק".

בנוסף לכך כנגד טענות שונות שהושמעו בגנות היוזמה, על כך שהיא נועדה לשרת את תומכי גיוס הבנות ולקעקע את השירות הלאומי, כתבה לאישנר: "לא, אנחנו לא מבקשות שבנות הציבור הדתי יתגייסו לצה"ל. ההתנדבות בשירות לאומי כל-כך חשובה לקיום מדינת ישראל.