כתב האישום על דרעי- הסתה נגד מזרחיים או חקירה לגיטימית?

בצל החלטת המשטרה להגיש כתב אישום על השר דרעי בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, יצא הכתב אבישי בן חיים לטובת השר וטוען כי אנחנו עדים למסע הסתה נגד מזרחיים "רדיפת ש"ס היא ריסוק תנועה פוליטית-זה פשע נגד המזרחיים" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/18 15:48 יג בכסלו התשעט

כתב האישום על דרעי- הסתה נגד מזרחיים או חקירה לגיטימית?
שר הפנים אריה דרעי. , צילום: אלכס קולומויסקי POOL

כתב ערוץ 10, אבישי בן חיים, התראיין לרשת ב' וטען כי חקירות השר דרעי הן רדיפה פוליטית בגלל שהוא מזרחי. 

"תנועה מזרחית שקמה התפוררה מול ענינו זה אחד מרגעי השפל של הדמוקרטיה הישראלית. מפלגת ש"ס הוא סיפר של מזרחיים שהחליטו שהם רוצים להיות חלק מהמשחק הדמוקרטי וההגמוניה לא מאפשרת להם" כך אמר בן חיים בראיון 

המשטרה המליצה להאשים את שר הפנים דרעי בעבירות מרמה, הפרת אמונים, שבועת שקר ועבירות כלכליות. "ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר". תיקו של השר דרעי עובר בימים אלה לפרקליטות מיסוי וכלכלה לגיבוש חוות דעת להגשת כתב אישום. 

"איך כ"כ הרבה רבנים ופוליטיקאים ש"סנקים הורשעו?" שואל בן חיים ומשיב, "ההוכחה שהכי הרבה ש"סנקים נחקרו והורשעו היא לא הוכחה שהם מושחתים אלא הוכחה שמנסים להוריד אותם ברשות שלטון החוק. כך האליטה מגנה עצמה"

בן חיים הסביר גם למה הוא חושב שהם נרדפים "חוקרים אותם הכי הרבה כי הם מזרחיים, האליטה לא רוצה שהם יהיו חלק מהחיים הפוליטיים. רדיפת ש"ס היא ריסוק תנועה פוליטית-זה פשע נגד המזרחיים" 

קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן שאלו אותו האם כל החוקרים והשוטרים המזרחיים שחקרו את מעשיו של השר לאורך השרים חשודים גם הם באפליה? בן חיים טען כי כמו כל אזרח שגדל במדינה וניזון מהתקשורת למד כי ש"ס היא חשודה בשחיתות וכך הוא נכנס לחקירה "זה מחלחל לכולם. גם מזרחיים יכולים להידבק בזה. המפלגה הכי נחקרת בישראל היא המפלגה המזרחית הראשונה שהחליטה להשתתף במשחק הדמוקרטי וגרמה למזרחיים להצביע עבור עצמם" 

בן חיים טוען שהבחירות בירושלים במהלכן הריץ השר את משה ליאון המזרחי הן דוגמה טובה לכך: "דרעי הריץ מועמד מזרחי מהציונות הדתית והתנגד למועמד הליטאי אך בכל זאת הסתכלו על זה כמזימה, במקום להבין שקורה כאן דבר גדול שסוף סוף יהיה ראש עיר מזרחי" 

ומוסיף "אנחנו עדים למסע תעמולה ארסית והסתה כנגד הציבור המזרחי. דרעי הוא האדם הכי ערכי וישר שהכרתי" שנשאל האם הוא חושב שדרעי חף מפשע טען "אני לא אומר שהוא חף מפשע אלא שהוא נרדף כדי למוטט תנועה מזרחית פוליטית"