כתב אישום נגד המחבל שפצע את תלמידת האולפנה

בזמן ששובה מלכה, שנפצעה בפיגוע הדקירה בעפולה לפני כשבועיים, התאשפזה בשנית כדי לעבור ניתוח, נגד המחבל הוגש כתב אישום בעוון ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור. מחקירתו עלה כי הוא דקר את הצעירה מאחר ונראתה לו כ"מתנחלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/18 11:54 טו בתמוז התשעח

כתב אישום נגד המחבל שפצע את תלמידת האולפנה
שובה מלכה במיטתה בבית החולים העמק, צילום: צילום מסך

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום בעוון ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, נגד המחבל שדקר את שובה מלכה לפני כשבועיים בעפולה.

מחקירת השב"כ עלה כי המחבל, נור א-דין שינאוי, המחבל בן ה- 20 מג'נין, נכנס לישראל בחודש פברואר האחרון במסגרת טיול ונשאר בארץ ללא אישור.

במהלך שהייתו בישראל הוא החליט לבצע פיגוע שכוון נגד חייל או אדם דתי. לאחר שהתחמש בשני סכינים הבחין במלכה, תלמידת אולפנה, בתחנת אוטובוס בעפולה והחליט לפגוע בה מאחר ונראתה לו כ" מתנחלת".

המחבל חיכה לרגע שבו תהיה שובה יחסית מבודדת ודקר אותה 9 דקירות בפלג גופה העליון. משחשב כי הצליח לרצוח אותה הוא ניסה להימלט מהזירה. בשלב זה דלקו אחריו מספר שוטרים ושינאוי תכנן באמצעות הסכין השניה שהייתה ברשותו לרצוח את אחד מאנשי כוחות הביטחון. עם זאת, במקרה הזה הוא לא הצליח במזימתו ונעצר על ידי השוטרים.

בחקירה תלה המחבל את פיגוע הטרור בבידוק ביטחוני שעברה אימו שנת 2017 ע"י שוטרים חובשי כיפה בכניסה לאזור הר הבית. לטענתו, מאז אותו מקרה שנאתו ליהודים דתיים התעצמה.

מעבר לאשמת ניסיון לרצח האשימה הפרקליטות את המפגע גם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, הכנה למעשה טרור, כניסה לישראל שלא כחוק והחזקת סכין למטרה בלתי כשרה. במקביל הוגשה נגד המחבל בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בתוך כך לאחר שהשתחררה מבית החולים שבו אושפזה, התאשפזה שובה מלכה בבית החולים רמב"ם בחיפה במטרה לעבור ניתוח נוסף, זאת בשל החמרה במצבה. משפחתה ביקשה מהציבור להתפלל לרפואת שובה בת מיכל.