כתב אישום נגד הלוחמים שהיכו פלסטינים אזוקים שנחשדו בסיוע לטרור

הפרקליטות הצבאית הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום נגד חמישה לוחמים מגדוד נצח יהודה, שעל פי החשד היכו את הפלסטינים בזמן פעילות ללכידת החוליה שרצחה את חבריהם בגבעת אסף. מפקד המחלקה יואשם שלא מנע את האירוע

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/01/19 12:10 יד בשבט התשעט

כתב אישום נגד הלוחמים שהיכו פלסטינים אזוקים שנחשדו בסיוע לטרור
לוחמי נצח יהודה בעבעת אסף. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הפרקליטות הצבאית תגיש כתב אישום נגד חמישה לוחמים מגדוד נצח יהודה, באשמת הכאת פלסטינים אזוקים. מפקד המחלקה שלהם, קצין בדרגת סגן, יואשם בכך שלא מנע את המקרה. כך נמסר היום (ראשון) מדובר צה"ל.

על פי החשד,  בזמן שעסק הגדוד בפעילות מבצעית לאיתור המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בצומת עפרה ובגבעת אסף, הם עצרו שני פלסטינים שנחשדו בסיוע לטרור והיכו אותם בעודם כפותים ומכוסי עיניים.


(פעילות צה"ל לאיתור חוליית המחבלים. צילום: דובר צה"ל)

במצ"ח חקרו את המעורבים בחשד לביצוע עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, ואת חלקם גם בחשד לניסיון לשבש את החקירה.

יש לציין כי מדובר בגדוד שאיבד שני לוחמים, יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד, לאחר שהמחבל עצאם ברגותי הגיח לצומת גבעת אסף וירה בהם למוות ופצע אזרחית נוספת.  הלוחמים נעצרו עם פתיחת החקירה ומעצרם הוארך עד כה על-ידי בית הדין הצבאי. עם הגשת כתב האישום צפויה התביעה לבקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן