כתב אישום יוגש נגד שרה נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה בארבע עבירות במסגרת חקירת "פרשת המעונות" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/17 20:34 טו באב התשעז

כתב אישום יוגש נגד שרה נתניהו
שרה נתניהו ורוה"מ, צילום: מרק ישראל סלם POOL

הערב פורסם בחדשות 2 כי רעיית רוה"מ חשודה בארבע עבירות שונות: העסקת עובדת במעון ראש הממשלה במימון המדינה, כשבפועל היא טיפלה באביה המנוח של שרה נתניהו, ניפוח הוצאות ארוחות בבית ראש הממשלה, העסקת חשמלאי באופן פרטי תוך גלגול ההוצאות לקופת המדינה, כאשר החשמלאי לא זכה במכרז,רכישת ריהוט גן עבור מעון ראש הממשלה הרשמי והעברתו למעון הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה. עלות העבירות לקופת המדינה מוערכת במאות אלפי שקלים. 

כבר במאי 2016 המליצה המשטרה להעמיד לדין את שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, ולאחרונה הצטרף להמלצה גם פרקליט המדינה. בשבוע שעבר זומנה נתניהו למשרדי להב 433 לחקירת השלמה בפרשה.

מלבד נתניהו עצמה, הצטבר בחקירה חומר ראייתי המצדיק לטענת המשטרה הגשת כתב אישום גם נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, והחשמלאי אבי פחימה.

בדצמבר שלאחר מכן נחקרה שוב נתניהו, "היחידה הארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה בעניין מעונות ראש הממשלה", נכתב אז בהודעת המשטרה. "בסיומה של החקירה, הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים, שליוותה את החקירה, לצורך עיון והחלטה".