צה"ל תלה כרוזים בכפר המחבל והזהיר את התושבים: נעניש את מי שיסייע לו

כוחות צבא תלו ברחבי דאחיה אלשויכה, שם מתגורר המחבל שרצח שני יהודים בברקן, הודעות אזהרה לתושבים שלא יעזרו לו להסתתר. כשבועיים לאחר הפיגוע, אשרף נעאלווה עדיין לא נתפס

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/18 09:31 ט בחשון התשעט

צה"ל תלה כרוזים בכפר המחבל והזהיר את התושבים: נעניש את מי שיסייע לו
לוחמי צה"ל סורקים אחר רוצח הישראלים, צילום: דובר צה"ל

קרוב לשבועיים לאחר שרצח שני ישראלים בברקן והמחבל שביצע את פיגוע הירי עדיין לא נתפס. הבוקר (חמישי) דווח על ידי הפלסטינים כי צה"ל תלה מודעות במקום מגוריו של הרוצח כדי לנסות ולהגיע אליו.

כוחות צה"ל תלו הלילה, כך דווח בבלוג של אבו עלי, כרוזים ברחבי דאחיה אלשויכה, ובהם אזהרה לתושבים המקומיים לבל ישתפו פעולה עם המחבל ויסייעו לו בהימלטות מפני כוחות הביטחון.

לפי הכתוב בכרוז איים צה"ל כי מי שיעזור ל מחבל, אשרף נעאלווה, עלול להביא על עצמו "מאסר לתקופה ארוכה, הריסת ביתו וביטול כל האישורים לו ולמשפחתו".

נעאלווה, רצח בתחילת השבוע שעבר את זיו חג׳בי וקים יחזקאל-לבנגרונד בפיגוע הירי שביצע באזור התעשיה ברקן שבשומרון. מתחקיר האירוע עלה כי הוא הורה לאחד הפועלים הערבים במקום לכפות את קים לפני שירה בה ובזיו למוות ונמלט.

מאז האירוע מנסים כוחות הביטחון לדלוק על עקבותיו, ובין הפעילויות השונות גם הודיעו לבני משפחת המחבל על הכוונה להרוס את ביתם. למשפחה ניתן עד היום להגיש השגה על ההליך, כפי שנוהג צה"ל בכל פעם שהוא מתכנן להרוס בתי מחבלים.

בארגון 'בצלמו' זקפו את פעילות צה"ל לזכותם, לאחר שלדברי ראש הארגון, שי גליק, הם פנו באופן אישי לשר הביטחון ליברמן וליועמ"ש מנדלבליט, בדרישה שתצא הכרזה פומבית מצד ישראל, לפיה מי שיעזור למחבל יסתכן בהריסת ביתו.