כרוז בעזה: יופסקו שיגורי בלוני התבערה

אנשי יחידה שעסקו בפעולות טרור נגד ישראל, הצהירו כי יתנו הזדמנות למאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס. קרב גרסאות בין משפחת גולדין לדובר צה"ל על הנאמר בפגישתם עם הרמטכ"ל

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/11/18 07:50 כו בחשון התשעט

כרוז בעזה: יופסקו שיגורי בלוני התבערה
הרגיעה קרובה? עימותים בגבול רצועת עזה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

ההסדרה המסתמנת ברצועת עזה, בין ישראל לחמאס, המשיכה אמש (מוצאי שבת) לתת את אותותיה, לאחר שיחידת הפרחת בלוני תבערה הצהירה כי תחדל מפעולותיה על מנת לתת הזדמנות למאמצי הרגיעה. לצד זה, ניהל דו"צ קרב גרסאות עם משפחת גולדין על הנאמר בפגישתם עם הרמטכ"ל.

אנשי היחידה ששיגרה בלוני תבערה מאזור רפיח ציינה בכרוז רשמי, כך דווח בערוץ הטלגרם של אבו עלי אקספרס, כי הם יתנו הזדמנות להסכם שלדבריהם נועד להקל על סבלם של תושבי הרצועה וכי הם כפופים לראשי האזור, קרי חמאס.

לאה ושמחה גולדין

לאה ושמחה גולדין צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מי שמנסים לכלול במאמצי ההסדרה גם את שחרור החיילים החטופים, הם בני משפחת גולדין שנפגשו ביום שישי האחרון עםם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט. לדברי הוריו של הקצין הדר גולדין הי"ד, אמר להם הרמטכ"ל במידה והמערכת הפוליטית אכן תרצה, ניתן יהיה להשיב את החיילים והאזרחים בתוך שבוע.

עוד אמר איזנקוט, כך דיווחו שמחה ולאה גולדין, כי ישראל צריכה לעצור את כל הפרוייקטים מול עזה, לרבות העברת מזון, מים ותרופות, עד שהבנים יושבו הביתה. "מהפגישה הקשה הסקנו כי ראש הממשלה לא רוצה להשיב את החיילים לישראל", אמרו השניים וטענו כי "בפעם השלישית ראש הממשלה שוב שיחק ברגשות המשפחות והונה אותנו.

לדבריהם, "נתניהו מסכים לשלם משכורות למנגנון הטרור של החמאס לפני שהוא דורש את השבת החיילים חזרה לישראל. אנחנו מבקשים מעם ישראל לדרוש מראש הממשלה ושר הביטחון לעמוד בהתייחסות שנתנו שלא תהייה הסדרה בלי החיילים".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט

הרמטכ"ל גדי איזנקוטצילום: פלאש 90

זמן קצר לאחר הודעתם, טען דובר צה"ל כי הדברים שיוחסו לאיזנקוט אינם מדוייקים. "הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, נפגש עם בני משפחת גולדין ביום שישי כפי שנוהג לעשות מעת לעת", נאמר בהודעה הרשמית וצוין כי "המשפטים שהוצאו מהפגישה הינם חלקיים ביותר ואינם מיצגים את הדברים שנאמרו בפגישה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "במהלך הפגישה הציג הרמטכ"ל את עמדת צה"ל כפי שבאה לידי ביטוי באופן קבוע בפני הדרג המדיני בשיחות סגורות ואשר לא השתנתה בשנים האחרונות. צה"ל פועל ללא לאות להשיב את השבויים והנעדרים לישראל וימשיך לעשות זאת".