כנס מתמודדי הנפש בישיבות ההסדר | הרב שרלו: "אסור שהם יידחו מהמוסדות"

קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש קיימה כינוס שעוסק בנושא שילובם מתמודדי הנפש בישיבות ההסדר והגבוהות בהשתתפות נציגים מהישיבות | הרב שרלו: "ההתייחסות של הישיבות לנושא מרוממת נפש"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/07/22 18:51 כב בתמוז התשפב

כנס מתמודדי הנפש בישיבות ההסדר | הרב שרלו: "אסור שהם יידחו מהמוסדות"
מפגש של הקואליצייה. ארכיון, צילום: ללא

קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש ממשיכה בפעילות שלה להגברת המודעות לבריאות הנפש במגזר הדתי, וקיימה כינוס שעוסק בנושא שילובם מתמודדי הנפש בישיבות ההסדר והגבוהות. בכינוס השתתפו נציגים של 13 ישיבות, אנשי מקצוע ואף סיפור אישי בנושא.

הרצאות ודיונים

בסבב של נציגי הישיבות, נדונו הדרכים לטפל במתמודדי הנפש כאשר חלק מהישיבות מצהירות בפני המתמודדים שיבואו ויש שמזהים ומטפלים כשנפגשים. עוד עלה בכנס מינוי של איש מקצוע, מחוץ לישיבה או מתוכה. האירוע נחתם ברצון לשתף פעולה בהתמודדות, באתגרים ובשמות אנשי מקצוע.

במסגרת המפגש שמעו המשתתפים הרצאה של פרופסור ישראל שטראוס, מנהל מחלקת פסיכיאטריה במעייני הישועה, שדיבר על הצורך לזהות בעיות פסיכיאטריות וכן על הצבת הגבול בין רב למטפל. בהמשך דיבר מפקח העל יסודי של החמ"ד בעז קולומבוס על הצורך להידוק הקשר במעבר מתיכון לישיבות וכן על אפשרויות לשיתופי פעולה כמו העברת כיתה של מתמודדי נפש וחינוך מיוחד לגילאי 18-21 לישיבות שמעוניינות עם מעטפת מקצועית.

הרב שרלו: "ההתייחסות של הישיבות לנושא מרוממת נפש"

אחד הרבנים המקדמים את הנושא, שאף חבר בהנהלת הקואליציה, הוא הרב יובל שרלו. בשיחה עם חדשות כיפה הוא מספר: "עשינו התייעצות של ישיבות הסדר, בעיקר ללמוד אחד מהשני: מה עושים בתהליכי קבלה של אנשים עם בריאות הנפש, איך מצד אחד לא דוחים אך מקבלים אותם באחריות, איך מלווים אותם, ובעיקר דיון מפרה".

הרב הוסיף: "בדברי הסיכום נאמר שהייתה הפתעה לטובה, במובן של כובד הראש וההתייחסות החיובית, ממש מרוממת הנפש, של הישיבות שהגיעו, לנושא מתמודדי הנפש. יחד עם זאת צריך תמיד לזכור שמי שמגיע אלו ישיבות שיותר רגישות לנושא ובמקומות אחרים הבעיה פחות מטופלת". וסיכם: "צריך לאפשר גם למתמודדי הנפש להיות קשורים לעולם התורה ולא להידחות מהמוסדות".