כנגד ארבע קבוצות דברה ליגת האלופות

עכשיו כשאנחנו יודעים מי הן העולות לחצי גמר ליגת האלופות, החלטנו לעשות סדר: אז מי הקבוצה החכמה, מי הרשעה, מי התמה ומי זאת שאינה יודעת לשאול? הכל בפנים

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 18/04/19 20:16 יג בניסן התשעט

כנגד ארבע קבוצות דברה ליגת האלופות
ליאו מסי, גאון וקצת רשע, צילום: shutterstock

אמש (ד') לאחר משחק אחד מותח במיוחד, כיאה לליגת האלופות, נקבעו ארבע הקבוצות שעלו לחצי הגמר שייערך בסוף חודש אפריל ובתחילת חודש מאי. ברצלונה, ליברפול, אייאקס וטוטנהאם - רק אחת מהן תחזיק בתואר הנחשק, אלופת אירופה. לכבוד ליל הסדר וקריאת ההגדה, החלטנו להגדיר איזו קבוצה היא החכמה, איזו קבוצה היא הרשעה, מי היא התמה ומי זאת שאינה יודעת לשאול, או יודעת לזכות בתואר. 

ואפילו שכל ארבע הקבוצות חכמות, כולן נבונות, כולן יודעות את התורה, מצווה עלינו לספר את הרמונטדות ומיני הדרמות של ליגת האלופות, וכל המרבה לספר, הרי זה משובח. אז הנה לפניכם דירוג ההגדה של ליגת האלופות, ללא רונאלדו ובנזמה, אבל כן עם רבי עקיבא ובן זומא.

הקבוצה החכמה – טוטנהאם

הארי קיין

הארי קייןצילום: shutterstock

כשמאוריסיו פוצ'טינו, מאמנה של טוטנהאם אומר לחניכיו מה העדות והחוקים, כולם מיישרים קו ומצדיעים לו. הקבוצה הלונדונית משחקת כדורגל חכם, אלגנטי וממושמע. נכון שמערכת ה-VAR לקחה אותה על כתפיה לחצי הגמר על חשבונו של פפ גווארדיולה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא הבקיעה שלושה שערי חוץ נגד אחד המועדונים הכי עמידים בכדורגל העולמי - מנצ'סטר סיטי. טוטנהאם הוכיחה לאורך כל הדרך שהמשמעת, החוקים והמשפטים זו הדרך לנצח. 

הקבוצה הרשעה – ברצלונה
"מה העבודה הזאת לכם?" שואלים בברצלונה את שאר הקבוצות ומוציאים את עצמם מן הכלל. הרי אף בר דעת לא מתלבט בכלל איזו קבוצה היא היוצאת מן הכלל והפייבוריטית לזכייה בתואר. ברור לכל שברצלונה של שנת 2019 מזכירה את אלופת אירופה של שנת 2009. ברצלונה משחקת כדורגל חכם וחצוף. היא מנצלת כל הזדמנות כדי לעקוץ, וגם ברבע הגמר היא הרוויחה לפחות גול אחד מטעויות של ההגנה היריבה. אין ספק שמדובר בקבוצה הכי פופולרית בשנים האחרונות, שבשורותיה משחק השחקן הטוב בעולם – ליאו מסי. ומסי הוא לא חכם, הוא גאון. לפעמים אפילו רשע.

הקבוצה התמה – אייאקס

רוח נעורים | אייאקס

רוח נעורים | אייאקס צילום: shutterstock

"מה זאת? לאן הגענו?" שואלים באייאקס אמסטדרם כשהם במרחק שני משחקים מתואר היסטורי. אף חובב כדורגל לא חשב שמי שתדיח את האקסיט של רונאלדו - ואת רונאלדו עצמו - תהיה הקבוצה ה'יהודית' של אמסטרדם. רוב שחקני אייאקס הם נערים בני 19-23. יש כמה שחקנים מבוגרים יותר, כמו הונטלר וטאדיץ', אבל בקרב רובם נושבת רוח נעורים תמימה, שיכולה לסחוף אותם עד הנפת גביע האלופות, דבר שלא קרה מאז שנת 1995.

הקבוצה שאינה יודעת לשאול – ליברפול

מוחמד סלאח ולירוי סאנה

מוחמד סלאח ולירוי סאנהצילום: shutterstock

פיינליסטית העונה שעברה יכולה לכפר על שלל הטעויות ההגנתיות המביכות מהגמר ההוא. "את פתח לו"- את המזל, ולא את ידי השוער. ליברפול היא קבוצה מצוינת שמתמודדת, כמו ברצלונה, גם על האליפות בארצה. ליברפול איכותית בכל חלקי המגרש, מ-ואן דייק עד סלאח, ממילנר ועד מאנה. ליברפול היא ללא ספק קבוצה איכותית, שאולי אינה יודעת לשאול את השאלה הכי חשובה, איך אפשר להימנע מאכילת מרורים בחצי הגמר מול ברצלונה ומסי?