כמה משלמת הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים?

דו"ח פלסטיני חושף כי בשנת 2018 הוציאה הרשות הפלסטינית לפחות 502 מיליון שקלים לתשלומים עבור מחבלים חיים-כלואים או משוחררים. ראש הממשלה בוחן את האפשרות לקזז את הכספים הללו מהכספים אותם מעבירה ישראל לרשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/19 08:44 יח בשבט התשעט

כמה משלמת הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים?
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

העובדה שהרשות הפלסטינית מעבירה כספים למחבלים ידוע מזמן. כעת נחשף ה'תעריף' לשאהיד, ולשנים בהם הוא מרצה בבתי הכלא הישראלים על רצח יהודים. 

הנתונים שעולים מדו"ח ביצוע התקציב של הרשות לשנת 2018, אשר פורסם אתמול באתר משרד האוצר הפלשתיני, נמצא כי הרשות הפלשתינית הוציאה בשנת 2018 לפחות 502 מיליון שקלים לתשלומים עבור מחבלים חיים- כלואים ומשוחררים. 

בשנים האחרונות לא היה ניתן לדעת מהי כמות הכספים המועברים למשפחות המחבלים, מכיוון שהרשות הסוותה את הסעיפים הללו בשלל נסיבות אחרות. בנוסף לא מפורטים בדו"חות כיצד מחולקים הכספים בין האסירים הכלואים לאלו המשוחררים. בבדיקה שביצע מכון "מבט לתקשורת פלשתינית" נמצא כי לפחות 230 מיליון שקלים שולמו במשכורות למחבלים הכלואים בבתי הסוהר. 

 הבדיקה, שהתבססה על מקורות מהשב"ס נמצא כי לפחות 176 מיליון שקלים שולמו במשכורות למחבלים ששוחררו מבתי הסוהר, ו־96 מיליון שקלים שימשו להשלמות ולהטבות אחרות למחבלים הכלואים והמשוחררים ולמשפחותיהם. בין השאר, ידוע כי גובה המשכורת לאסירים ביטחוניים תלוי בפרק הזמן שהם מרצים בבתי הסוהר. 

הקבוצה הנתמכת על ידי הרשות הפלסטינית המונה כ־18 אלף איש, כוללת הן משפחות מחבלים שהתאבדו ונהרגו בפיגועים, והן משפחות פלשתינים שנהרגו או נפצעו בעימותים. לא ניתן לדעת כמה הקצתה הרשות לתשלום למשפחות המחבלים, אך ידוע כי סך התקציב שהרשות הקצתה בשנת 2018 לקבוצות אלה עמד על 687 מיליון שקלים. 

ראש הממשלה ושר הביטחון יכנס את חברי הקבינט לבחון את קיזוז הכספים האלו מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית, בהתאם לחוק המטיל סנקציות על הרשות בגלל התשלומים למחבלים. 

כי סך התקציב שהרשות הקצתה בשנת 2018 לקבוצות אלה עמד על 687 מיליון שקלים