"כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אני מבטיח שאף יהודי לא יעקר מביתו"

ראש הממשלה דיבר בחנוכת ה'מפרידן' החדש בצומת אדם שבבנימין, שאמור לפתור חלק מפקקי התנועה הכבדים באזור. ראש מועצת בנימין: "היום הדלקנו אור קטן אך יש כאן עוד הרבה עבודה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/12/18 12:48 ג בטבת התשעט

"כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אני מבטיח שאף יהודי לא יעקר מביתו"
טקס חנוכת המפרידן, צילום: שחר כהן

הבוקר (ג') נחנך ה'מפרידן' החדש בצומת אדם שבבנימין, בנוכחות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ וראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ.
בראשית דבריהם התייחסו הנואמים לפיגוע שאירע ביום א' בצומת עפרה, איחולי החלמה נשלחו לפצועים ובתוכם לשירה האם שנפגעה ולתינוק שנאבק על חייו.

נתניהו הבטיח שמדינת ישראל תרדוף את המחבלים ותשיג אותם. "הם לא יעקרו אותנו מכאן, כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אני מבטיח שאף יהודי לא ייעקר מביתו. לא רק שלא יעקרו אותנו אנחנו נבנה כאן עוד בתים!"

ראש הממשלה פתח את הטקס בברכות לתושבי האזור: "זהו רגע חגיגי שציפינו לו במשך שנים. 
כאן בחבל בנימין חיו אבותינו לפני אלפי שנים, שמות הישובים מחזירים אותנו לימי התנ"ך. מי יודע כאן בקהל מי חי בענתות? מי חי במכמש?" יש לציין שה'חידון' של ראש הממשלה זכה לתשובות נכונות מקהל המשתתפים באירוע.
לדברי נתניהו, "אלו מקומות שהם לב ההיסטוריה שלנו, כאן לב המולדת ואנחנו נמשיך להחזיק את ההתיישבות בה.".

נתניהו הוסיף: "אנחנו פותחים מחלף חדש-מפרידן. עד היום בבוקר לא ידעתי שהמילה הזו קיימת, ידעתי שיש מחלף... פתיחת המפרידן מביאה בשורה עצומה לתושבי האזור. סיפרו לי שאנשים היו תקועים כאן שעות בפקקים. אנחנו מחלצים היום את הפקק ופותחים את הדרך לירושלים ולהתיישבות.
פתיחת הכביש נותנת תנופת חיים להתיישבות. זה מפתח את התיירות את העסקים את ההתיישבות. דרך פיתוח הכבישים בישראל אנחנו מבטלים את הפריפריה ומחברים הווה לעתיד. היום חיברנו את עברנו לעתיד, זו זכות גדולה מאוד".
לדברי נתניהו, "בעצם לא מדובר כאן במפרידן, מדובר בחיבורן".

נתניהו בטקס עם ראש המועצה גנץ

נתניהו בטקס עם ראש המועצה גנץצילום: שחר כהן

שר התחבורה, ישראל כץ, הוסיף על הדברים והבטיח: "עד שנת 2030 אנחנו נכפיל את מס' התושבים ביו"ש, אנחנו יכולים לעשות זאת ואנחנו נעשה זאת.
משרד התחבורה משקיע מליוני שקלים בפיתוח הכבישים ברחבי יו"ש ומבטיח בכך גם את הבטיחות וגם את הביטחון של כל תושבי האזור".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הודה לראש הממשלה ולשר התחבורה: "סיימנו לחגוג עכשיו את חנוכה, זהו חג של גבורה יהודית, חג שבו נר אחד קטן מביא איתו אור גדול. שני המוטיבים הללו נשזרים כאן היום.
בעבר היו ממשלות שלא השקיעו ביו"ש, לא היה ברור להם שזה חלק מישראל והנה בשנים האחרונות יש לנו ממשלה שאומרת אחרת ומשקיעה בפיתוח ההתיישבות. זו גבורה אדירה אל מול כל העולם ותודה לראש הממשלה ולשר התחבורה".

ישראל גנץ בטקס

ישראל גנץ בטקסצילום: שחר כהן

עוד אמר גנץ: "היום הדלקנו אור קטן אך יש כאן עוד הרבה עבודה. כביש הטבעת, שיקוע קלנדיה ועוד פרויקטים מחכים לאישור קידום ופתיחה, אני פונה לשר הביטחון החדש ומבקש ממנו לאפשר את המשך העבודות ולהכניס את כל כבישי יו"ש לתכנית הלאומית של מדינת ישראל.
אנחנו מבקשים מהממשלה הנוכחית להכניס את כל יו"ש לתכנית העבודה הלאומית".

בסוף דבריו הודה ישראל גנץ לאבי רואה, ראש המועצה היוצא, ולכל עובדי משרד התחבורה ונתיבי ישראל.