כל הדרך לקלפי: לוחות הזמנים המלאים של מערכת הבחירות

מתי תפוזר הכנסת באופן רשמי? האם חברי המליאה ימשיכו להעביר חוקים? איזו מפלגה עדיין לא בחרה יושב ראש והיכן כלל לא יתקיימו פריימריז? מערכת 'כיפה' עושה לכם מעט סדר בג'ונגל מערכת הבחירות ומשתפת עצה קטנה לדרך עבור כל המועמדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 09:58 יז בטבת התשעט

כל הדרך לקלפי: לוחות הזמנים המלאים של מערכת הבחירות
נתניהו , צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מערכת הבחירות יצאה אתמול (שני) באופן רשמי לדרך, לאחר שראשי מפלגות הקואליציה סיכמו ביניהם על הצורך בפירוק הממשלה והרכבתה מחדש. בין כל הסיסמאות, הסטיקרים והמאבקים השונים, אלה המועדים החשובים בדרך ליום הבוחר.

פיזור הכנסת

שרת המשפטים וראש ועדת השרים לענייני חקיקה, איילת שקד, הכינה את הצעת החוק לפיזור הכנסת, שנקבעו לתאריך 9 באפריל, במהלך היום היא צפויה לקיים על כך משאל טלפוני בין השרים חברי הועדה שיאשרו את ההצעה לקראת הצבעה עליה במליאת הכנסת.

מתי היא תתפזר ןהאם ימשיכו לקדם חוקים. מליאת הכנסת

מתי היא תתפזר ןהאם ימשיכו לקדם חוקים. מליאת הכנסתצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אישור הצעות חוק פיזור הכנסת

בהנחה שוועדת השרים לענייני חקיקה תאשר את היוזמה, היא צפויה לעבור לדיון מהיר בוועדת הכנסת ומשם להצבעה במליאה. יו"ר הועדה, ח"כ מיקי זהר, איים אמש כי יקדם את ההצעה רק במידה ויובטח לו על ידי יו"ר הקואליציה ומרכז האופוזיציה כי רגע לפני פיזור הכנסת היא תקדם שורה של הצעות חוק. עם זאת, סביר להניח שהדיון יתקיים ונושא פיזור הכנסת יעלה להצבעה כבר מחר ויעבור בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית.

פעילות מליאת הכנסת

למרות העברת החוק לפיזור הכנסת, תינתן לחברי המליאה האפשרות לקדם מספר חוקים שעומדים על הפרק. מועד ההצבעות האחרונות של הכנסת ה-20 צפוי להתפרס על יומיים, שני (31.12) ושלישי (1.1).

שלטי בחירות

שלטי בחירותצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

פגרת בחירות

ביום רביעי (2.1.2019), יממה לאחר תום פעילות מליאת הכנסת, היא צפויה להתפזר באופן מעשי. במהלך תקופה זו לא יתקיימו הצבעות והועדות השונות יחדלו מלפעול. כלל חברי הכנסת והשרים יהיו עסוקים במאבקים פנים מפלגתיים ולאחר מכן בקרבות על קולות הבוחרים מול מפלגות אחרות.

פריימריז

מלבד האיחוד הלאומי, כל המפלגות כבר בחרו יושב ראש שיוביל אותם לבחירות הקרובות. במהלך הימים הקרובים יידרשו אנשי מרכז תקומה לקבוע מי יעמוד בראשם, אורי אריאל או בצלאל סמוטריץ'.

במפלגות יש עתיד, כולנו, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת, ש"ס, יהדות התורה ובמפלגות נוספות מחוץ לכנסת הנוכחית (בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס, עדינה בר שלום, עוצמה יהודית ועוד), לא יתקיימו בחירות מקדימות לרשימתה לכנסת. המפלגות שבן כן יתקיימו פריימריז הן הליכוד, העבודה, הבית היהודימ, מרצ וזהות שצפויות בחודש עד החודש וחצי הקרובים לבחור את נציגיהם לכנסת.

מרכז האיחוד הלאומי

היחידים שעדיין לא בחרו יו"ר. מרכז האיחוד הלאומיצילום: יחצ

הגשת רשימות

מועד הגשת הרשימות, על פי חוק, נקבע על 45 ימים לפני מועד ההצבעה בקלפי. התאריך האחרון שבו יוכלו ראשי המפלגות להגיש את רשימת המועמדים שלהם לכנסת הוא 21.2.

בחירות

ביום שלישי ד' ניסן (9.4.2019) יצאו מילוני מתושבי ישראל כדי לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע למפלגה הקרובה ביותר ללבם ולהשקפת עולמם.

הנשיא ריבלין

על מי הוא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה? הנשיא ריבליןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרכבת הממשלה

בימים שלאחר ההצבעה וקבלת התוצאות הסופיות, יטיל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, על חבר הכנסת שעליו ימליצו מרבית ראשי המפלגות את מלאכת הרכבת הממשלה. מי שיקבל את הסמכות יפעל במשך השבועות שלאחר מכן כדי לרקום הסכמים קואליציונים עם מספיק מפלגות, שיאפשרו לו להקים את הממשלה ה-35 בכנסת ה-21.

עצה קטנה מאחת שמבינה

לסיום, בחרנו לשתף את קריאתה של ראש עיריית בית שמש הנבחרת, עליזה בלוך שצייצה בטוויטר למועמדים השונים: "עצה קטנה לנבחרנו: תנו בחירות חיוביות. לא כטקטיקה. כאסטרטגיה וכדרך חיים".