הממשלה מבקשת את עזרת הציבור: מה עושים עם חצי מיליארד ש"ח

משרד האוצר פונה לציבור להגיש הצעות למימוש 500 מיליון שקלים, במסגרת המענקים למשק כחלק מתהליך היציאה ממשבר הקורונה. השר כ"ץ: "החלטתי לתת לאזרחי ישראל אפשרות להשפיע על קבלת ההחלטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 16:09 טו בסיון התשפ

הממשלה מבקשת את עזרת הציבור: מה עושים עם חצי מיליארד ש"ח
שר האוצר ישראל כ"ץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

כדי לזרז את חזרתם של דורשי העבודה לעבודה ולצמצם את הפגיעה במשק, החליטה הממשלה לאשר את הצעת חוק מענק עידוד תעסוקה, שאושרה ב-2 ביוני בכנסת בקריאה ראשונה, במסגרתה מוצע להעניק תמריץ כספי למעסיקים שיקלטו או יחזירו לעבודה עובדים שהוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר.

"עשרת הדיברות הכלכליות" לחזרה מוצלחת ונכונה לשגרה מהקורונה


 
על פי הודעת משרד האוצר, מענק זה יפחית את עלויות העסקת עובדים אלו גם בתקופה שבה אין ודאות בשווקים,ויתמרץ את המעסיקים לקלוט ולהעסיק את העובדים.
 
עוד החליטה הממשלה כי לאחר אישור הצעת החוק בכנסת יגבש שר האוצר, לאחר התייעצויות עם שרים רלוונטיים, תכנית להקצאת 500 מיליון שקלים נוספים לצורך מתן מענה משלים בתחומי התעסוקה במשק.
 
היום (א') עלה לאוויר האתר החדש, בו מבקש משרד האוצר את עמדת הציבור בנוגע לדרכים נוספות לצורך מתן מענה משלים,ככל שנדרש,לעידוד תעסוקה, וזאת על מנת להגביר את שיעור ואיכות התעסוקה והפריון המשקי.
 
השר כ"ץ אמר לאחר עליית האתר לאוויר: "כפי שהבטחתי להעמיד לציבור את האפשרות להציע הצעות ולהשפיע על חלוקת תקציב הסיוע לעידוד תעסוקה, היום עלה לאוויר האתר דרכו תוכלו להגיש הצעות למימוש 500 מיליון שקלים בתקציב הסיוע. החלטתי לפתוח נושא זה לציבור ולתת לכם אזרחי ישראל אפשרות להשפיע על קבלת ההחלטות. היכנסו והשפיעו".