שיעור האבטלה: הוכפל אחוז המפוטרים במהלך חודש אפריל

שירות התעסוקה פרסם דו"ח המסכם את נותני חודש אפריל, בעקבות עליית המפוטרים בימי הקורונה. בעוד שבחודש מרץ הנתונים הראו על 6.3% שפוטרו מכלל המובטלים, בחודש אפריל הנתון הוכפל ל-11.8%

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 17:53 טז באייר התשפ

שיעור האבטלה: הוכפל אחוז המפוטרים במהלך חודש אפריל
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

עם תום חודשיים קשים בהם אחוז המובטלים בישראל זינק לגבהים שטרם נראו כמותם במדינה, רשות התעסוקה מפרסמת היום (א') דו"ח סיכום הנתונים של חודש אפריל. על פי הדו"ח נראה כי מצב המובטלים החמיר כאשר בישראל אחוז המובטלים על על 27% מכלל המשק. נתון מדאיג נוסף הוא העליה לא רק בכלל אחוזי המובטלים אלא באחוזי המפוטרים לגמרי. בעוד שבחודש מרץ הנתונים הראו על 6.3% שפוטרו מכלל המובטלים, בחודש אפריל הנתון הוכפל ל-11.8%.

נתון נוסף שהוכפל הוא אחוז תובעי הבטחת ההכנסה, בחודש מרץ הנתון עמד על 2.95% ובחודש אפריל הנתון כבר עמד על 5.7%. הנזק הכלכלי בחודשיים האחרונים הוא עצום כך שבשירות התעסוקה מעריכים שאפילו חזרת המשק באופן חלקי, עסקים רבים יאלצו להיסגר ולהצטמצם, ובכך רבים מהמובטלים שהוצאו לחופשה ללא תשלום - יפוטרו.

בכל יום בחודש אפריל הוצאו מהמשק כ-6000 איש בממוצע. מאז החל המשבר כמות המובטלים שנרשמה בסוף חודש פברואר הייתה 162.5 אלף איש, בסוף חודש אפריל הנתון הגיע ללמעלה ממיליון ישראלים שהפכו לדורשי עבודה. החלוקה נעשתה גם לפי ערים, כשבאילת בערים החרדיות ובערים של האוכלוסייה הערבית נרשמו אחוזי האבטלה הגדולים ביותר. מאז פתיחת המשק בחודש מאי נרשמה חזרה רק של 18 אלף איש לשוק העבודה.